Uplanlagt gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

851 visninger
8 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. februar 2017

Anonym trådstarter

Jeg har virkelig brug for råd!

sagen er den at jeg bliver ekstremt nemt gravid. Vi har i forvejen to små børn og ønsker os ikke flere børn, og forholdet skranter rigeligt i forvejen. 

Nu er jeg så (desværre) gået hen og blevet gravid ved et uheld og på trods at at jeg tog fortrydelsespille efter 10 timer. 

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Vi har ikke plads, og overskud er der heller ikke særlig meget af og vi diskuterer hele tiden. Jeg er bare ekstremt meget imod abort... 

hvad gør man? ☹️☹️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2017

Nel

For mig lyder det som om, at du egentlig ønsker en abort, selvom at du er i mod det. Er det korrekt?

Muligheden for at få abort er her jo af en grund. Jeg synes det lyder til, at i har rigeligt at se til i forvejen, så at få barnet "bare" fordi du nu er blevet gravid, behøver ikke være løsningen. Hvis både din partner og dig ikke har lyst til det, så er den vel egentlig ikke meget længere :-)

Anmeld Citér

20. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

sagen er den at jeg bliver ekstremt nemt gravid. Vi har i forvejen to små børn og ønsker os ikke flere børn, og forholdet skranter rigeligt i forvejen. 

Nu er jeg så (desværre) gået hen og blevet gravid ved et uheld og på trods at at jeg tog fortrydelsespille efter 10 timer. 

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Vi har ikke plads, og overskud er der heller ikke særlig meget af og vi diskuterer hele tiden. Jeg er bare ekstremt meget imod abort... 

hvad gør man? ☹️☹️

Jeg tænker at du må gøre op med dig selv hvorfor du er "ekstremt meget mod abort" - altså hvor vigtigt er det for dig at holde fast i det princip, for det lyder ikke umiddelbart til at du har lyst til at få det her barn...

Anmeld Citér

20. februar 2017

S.S.Robin

Anonym skriver:

hvad gør man? ☹️☹️

Som første anonym skriver virker det ikke som om du vil have det her barn. 

Jeg tror jeg ville lave en for og imod liste indtil jeg var klar til at tage den endelige beslutning. Tag en snak med din læge også evt. Og se om det kan  give lidt ro i kroppen eller mere klarhed. Håber du får løst det. Det er et træls dilemma at stå i 

Anmeld Citér

20. februar 2017

Abracadabra

Du må beslutte dig: Hvad er vigtigst: Dine principper eller dine børn?

For mig ville mine børn være vigtigere end mig selv, ergo ville jeg vælge abort for deres skyld.

Anmeld Citér

20. februar 2017

Bananaalice

Ùdover plus og minus liste, synes jeg du skal tænke 5 år frem. Vil jeres nuværende situation altid være sådan? Hvordan ville I kunne få det til at lykkes, børn kan jo dele værelse i mange MANGE år. Hvis Imåske kunne tænke jer et 3. barn jamen hvorfor så ikke bare få det 3. nu, og så enten steriliseres eller kastreres? Så er det overstået, i stedet for I igen skal igennem hele møllen med blebørn om nogle år. Altså, er I sikre på at I er HELT færdige med børn?
Det her er ikke kun en nu-og-her-beslutning, det tror jeg selvfølgelig godt du ved, men det er da en mulighed for at I kan sætte jer ned og tænke langsigtet, og måske tage jeres nuværende liv op til overvejelse.

Du skal ikke få en abort fordi forholdet skrænter, for en abort vil ikke hjælpe hvis du særligt har principper omkring det.
Men hvorfor blive i et  forhold der skrænter? Og hvorfor i

Anmeld Citér

21. februar 2017

Imaong

Anonym skriver:

hvad gør man? ☹️☹️

Altså kan godt forstå du er imod abort men du skal tænke hvor meget vil jeg min mand for puha mange går fra hinanden grundet at man får børn sammen. Så du er nød til at tænke kan jeg overskue tre børn alene kan du ikk det skal du nok overveje abort 

Anmeld Citér

21. februar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Du skal ikke kun tænke på dig selv du skylder også dine børn at tænke på dem. 

Plads kan man altid skabe men overskuddet må i gøre op jer selv om i har. 

Ring til mødrehjælpen abort rådgivningen de har hjulpet mange før dig til st træffe det rigtige valg for dem. De er hverken for eller imod abort men neutrale. 

Anmeld Citér

26. februar 2017

Anonym

Jeg har sådan tænkt på dig de sidste dage... Er I kommet tættere på en beslutning? <3

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.