Gravid og sæd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.229 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. februar 2017

Anonym trådstarter

Lader i jeres fyr komme oppe i jer under graviditet (uden kondom)? Synes man hører så meget forskelligt. Jeg har en helt alm graviditet uden nogen form for gener.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2017

Nel

Jeg har aldrig hørt noget om at man ikke skulle lade sin partner komme op sig, under graviditet? Det må vidst være lidt af en skrøne, hvad end det handler om. Alt jeg ved er, at får man ikke andet at vide af læge/jordemoder, så kan man have sex præcis som normalt

Anmeld Citér

15. februar 2017

Anonym

Det sker der altså ikke noget ved :-) Der er nogen, der mener, at det kan være med til at sætte skub i fødslen, men det virker kun (og absolut ikke altid), hvis fødslen alligevel er lige oppe over. 

Anmeld Citér

15. februar 2017

Frk.S

Ja da - det kan du sagtens.

Hvad er det præcist du har hørt?

Anmeld Citér

15. februar 2017

Baby2017

Der skulle ikke være nogle problemer ved ikke at bruge kondom. Har aldrig hørt det skulle kunne gøre noget. 

Vi har dog på et tidspunkt i graviditeten brugt kondom,  men det var fordi jeg havde ubalance i underlivet og det ikke ligefrem hjalp på ph værdien. 

Ellers så er det bare at nyde ikke at skal bruge kondom 

Anmeld Citér

15. februar 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Lader i jeres fyr komme oppe i jer under graviditet (uden kondom)? Synes man hører så meget forskelligt. Jeg har en helt alm graviditet uden nogen form for gener.

Hvad skulle der ske?

Anmeld Citér

15. februar 2017

Anonym

Det er nu korrekt,at lægerne ikke anbefaler samleje uden kondom,hvis man lider af for kort livmoderhals,da der er et hormon i sæden,der blødgøre livmoderhals og mund.

Men ved en normal graviditet,er der ingen ko på isen.

Anmeld Citér

15. februar 2017

WantingBaby2012

Ja, og det burde der ikke ske noget ved, så længe man har en helt normal graviditet :-) 

Dog er det vigtigt at gå på toilettet bagefter og forsøge at "presse" det man kan, ud - da man nemmere risikere at få f.eks. blærebetændelse når man er gravid end ellers. 

Jeg har haft 3x blærebetændelse i denne graviditet - alle sammen indenfor de første 20 uger.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.