Kære allesammen...
Dette er mit første indlæg herinde. Jeg ville ønske at var foruden, men hvor går man hen når følelserne er skamfulde og eens nærmeste formentlig alligevel ikke helt forstår. Jeg håber at dette forum, denne debat og lignende debatter kan blive et sted som kan give luft og ikke mindst give et fællesskab.
Jeg er her til aften blevet ringet op af en kær veninde. Hun er gravid. Ligesom mange andre i min omgangskreds. Det er fantastisk! Jeg er glad, men de mere skamfulde følelser står også og banker på. Det er ikke nemt når man selv gerne var i samme lykkelige omstændigheder.
Hvad stiller I op med de følelser som er svære at håndtere? Skam, bitterhed, vrede, misundelse?
Jeg er fornylig begyndt hos en psykolog, for at få talt om oplevelserne i forbindelse med aborterne samt den kommende fertilitetsbehandling. Jeg ville bare ønske, jeg kunne tale med en veninde eller ven om dette... Men er bange for, at de negative følelser, vil være for overvældende og for svære at forstå.
Ganske kort om mig og graviditet : 2 aborter i hhv. uge 12 og 10 grundet akrani og manglende hjertelyd. Seneste abort er 1,5 år siden, hvorefter der ikke er sket noget. Skal i næste cyklus insemineres for første gang.
Jeg håber I vil tage godt imod mig og at vi kan få god hjælp af hinanden.
Mange hilsner Frk. Kindrød
Anmeld
Citér