B skat opkrævning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

874 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar 2017

Anonym trådstarter

Jeg har i dag fået besked fra skat i e boks.

Åbner og kan se en rest b skat fra 2017 jeg skulle have betalt 1 januar... Og så senest 20 februar...

Og nu rykker de??

For det første har jeg svært ved at se hvad jeg skal betale b skat for?? Jeg har været på su hele sidste år, uden noget arbejde ved siden af.

For det andet,  restskat for 2017?? Min årsopgørelse er ikke engang klar jo..

For det tredje,  jeg har intet post fået, hverken alm eller via eboks om de to første,  kun på den sidste, hvor de siger der kommer gebyr på fra nu af??

Nogen der venligst kan forklare hvad pokker der sker?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Åbner og kan se en rest b skat fra 2017 jeg skulle have betalt 1 januar... Og så senest 20 februar...

Og nu rykker de??

For det første har jeg svært ved at se hvad jeg skal betale b skat for?? Jeg har været på su hele sidste år, uden noget arbejde ved siden af.

For det tredje,  jeg har intet post fået, hverken alm eller via eboks om de to første,  kun på den sidste, hvor de siger der kommer gebyr på fra nu af??

Ring til Skat, kan ikke lige se, hvorfor vi skal gætte, når de har svaret.

Anmeld Citér

13. februar 2017

alenemor42

Har du fået transport penge?

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

Nix. Intet.... Kun min SU og nu job her i februar 

Vildt mærkeligt,  og har ikke prøvet det før eller hørt om andre der får skatteopkrævning for 2017 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym

Der må være en fejl på din forskudsopgørelse for 2017. Jeg er også blevet opkrævet B-skat via girokort (10 x 507 kr.) fordi det stod som om, at jeg kun ville tjene 30.000 kr. i hele 2017 og derfor ville de ikke kunne trække ejendomsskatten over dett beløb... Jeg fik heller ingen varsel - hverken med posten eller elektronisk - det gør SKAT åbenbart ikke mere.  

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der må være en fejl på din forskudsopgørelse for 2017. Jeg er også blevet opkrævet B-skat via girokort (10 x 507 kr.) fordi det stod som om, at jeg kun ville tjene 30.000 kr. i hele 2017 og derfor ville de ikke kunne trække ejendomsskatten over dett beløb... Jeg fik heller ingen varsel - hverken med posten eller elektronisk - det gør SKAT åbenbart ikke mere.  

Yes, præcist det samme, de vil tage alle sagerne og samle og gå til ledelsen med problemet 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Og nu rykker de??

Hej,

I vores husholdning har vi begge også fået opkrævning om B-skat i går aftes.

Vi er på kontanthjælp begge to. Jeg ringede til skat og de forklarede mig at det er fordi SU og kontanthjælpen er så lav "lønnet" at de ikke har kunne trække den fulde skat fra os/dig, så det bliver en slags rest-skat, som bare er rykket over i kolonnen B-skat. Der er senest betaling hvis du vil betale med det samme, men det er ikke et krav. Ellers skal du selv ind på skat og ændre det, så automatisk bliver trukket over et år eller ringe ind og få dem til at rette din forskrudsopgørelse..

Jeg ringede ind og de var meget hjælpsomme. Jeg forklarede at vi ikke tjener penge ud over kontanthjælp og så rettede de det til og gjorde sådan at de omkring 800 kr jeg skulle betale bare bliver trukket over skat automatisk, det bliver lidt under 70 kr om måneden mindre jeg så får udbetalt.

Håber du får styr på det. Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.