Fertilitets hjælp og overvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

421 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej

Vi har prøvet lidt over 1 år at blive gravid men uden at det lykkedes. Min mens kommer om et par dage og vi er blevet enige om at snakke med lægen om hjælp efter denne cyklus. Den er regelmæssig på 30-33 dage, med æl ca dag 15-17. Vi har vendt det kort med lægen for et stykke tid siden.

Mit spørgsmål er bare om vi overhovedet kan blive tilbudt hjælp? Jeg vejer nemlig for meget.. jeg vejer ca 78 kg og er ret lav. 

Jeg ved godt at jeg skal tabe mig og jeg har prøvet i et år. Det lykkedes bare ikke rigtigt for mig. Har kun tabt mig 4 kg, og nu ligger min vægt stabilt igen.. Jeg synes simpelthen at det er latterligt svært. 

Jeg kom på anti deprissive piller for 4 år siden og tog 15 kg på efterfølgende. Jeg har ikke taget dem i 1 1/2 år nu. 

Jeg er "bange" for at få afvide de ikke vil hjælpe os fordi jeg er for tyk. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2017

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Hvad ligger dit BMI på ?

Anmeld Citér

12. februar 2017

Anonym trådstarter

SANIE89 skriver:

Hvad ligger dit BMI på ?

Det er 30

Anmeld Citér

12. februar 2017

SANIE89

Det må max være 30 ved behandling i det offentlige så det er max hvad det må være Mit er på det samme og jeg er i gang. Dog prøver jeg at komme et par kg mere ned som minimum for ikke at ligge lige på grænsen.

Anmeld Citér

12. februar 2017

Anonym trådstarter

SANIE89 skriver:

Det må max være 30 ved behandling i det offentlige så det er max hvad det må være Mit er på det samme og jeg er i gang. Dog prøver jeg at komme et par kg mere ned som minimum for ikke at ligge lige på grænsen.

Jeg prøver også at tabe mig. Det er bare rigtig svært. Jeg synes at ligemeget hvor meget og hvor lidt jeg motionere og spiser sundt, så sker der ikke det store.. Men ved også godt at det nok er fordi min indsats ikke er god nok. 

Anmeld Citér

12. februar 2017

SANIE89

Jeg har det selv på samme måde. Syntes jeg prøver og spise ikke ret meget. Men det Jeg så spiser er det forkerte desværre. 

Anmeld Citér

13. februar 2017

Anonym trådstarter

SANIE89 skriver:

Hvor længe har du været i gang? 

Anmeld Citér

13. februar 2017

SANIE89

Anonym skriver:

Hvor længe har du været i gang? 

Er i gang med 2 forsøg. havde først i november/december sidste år. men det tog mig over 1 år at tabe mig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.