Alene og den anden forælder ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.859 visninger
27 svar
43 synes godt om
11. februar 2017

Tanja.mp

Har brug for jeres mening.

Jeg er ikke sammen med faren til min kommende søn. Og jeg kan ikke klare synet af ham, eller hans stemme eller andet. Men har alligevel valgt at spørg om ham og hans familie ikke vil med til barnedåb, hvilket de selvfølgelig gerne vil. Derudover så har faren fået lov og stå gudfar, jeg er fadder og farens kusine er fadder, muligvis gudmor, venter på svar fra faren, hvad han synes, han skal lige tænke over det, da han jo så ikke kan stå gudfar. Og der er ingen fra min familie, som skal stå fadder.

Mange synes det underligt, at jeg vælger at spørg om de vil med til dåben, og bestemt også at jeg tilbyder ham og hans kusine må/kan stå fadder og gudfar/mor, frem for min egen familie. Men gøre det jo for vores søns skyld og for at gøre vores samarbejde meget bedre.

Jeg ved godt, at det er mit eget valg, men er jeg virkelig så dum, at have valgt denne mulighed ?
Dette er helt nyt for mig, da min store søn ikke har eller har haft kontakt til ham, og dermed aldrig stået med dele barn før.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2017

AnoMom

Tanja.mp skriver:

Jeg er ikke sammen med faren til min kommende søn. Og jeg kan ikke klare synet af ham, eller hans stemme eller andet. Men har alligevel valgt at spørg om ham og hans familie ikke vil med til barnedåb, hvilket de selvfølgelig gerne vil. Derudover så har faren fået lov og stå gudfar, jeg er fadder og farens kusine er fadder, muligvis gudmor, venter på svar fra faren, hvad han synes, han skal lige tænke over det, da han jo så ikke kan stå gudfar. Og der er ingen fra min familie, som skal stå fadder.

Mange synes det underligt, at jeg vælger at spørg om de vil med til dåben, og bestemt også at jeg tilbyder ham og hans kusine må/kan stå fadder og gudfar/mor, frem for min egen familie. Men gøre det jo for vores søns skyld og for at gøre vores samarbejde meget bedre.

Jeg ved godt, at det er mit eget valg, men er jeg virkelig så dum, at have valgt denne mulighed ?
Dette er helt nyt for mig, da min store søn ikke har eller har haft kontakt til ham, og dermed aldrig stået med dele barn før.

Synes på ingen måde det er dumt af dig. Jeg synes derimod at det er rigtig stort af dig at lægge dit eget had til dit barns far på hylden og inddrage ham i jeres fælles barns dåb. 

Uanset hvad der gør at du ikk kan udstå synet osv af ham så er han stadig far til dit barn og har derfor ligeså meget ret til at være en del af barnets liv. 

Anmeld Citér

11. februar 2017

Tanja.mp

AnoMom skriver:

Synes på ingen måde det er dumt af dig. Jeg synes derimod at det er rigtig stort af dig at lægge dit eget had til dit barns far på hylden og inddrage ham i jeres fælles barns dåb. 

Uanset hvad der gør at du ikk kan udstå synet osv af ham så er han stadig far til dit barn og har derfor ligeså meget ret til at være en del af barnets liv. 

Også det jeg prøver, at forklar dem. Men det som om de ikke kan se det, eller jo, siger de, at de kan, men de forstår mig bare ikke, da de ikke selv vil vælge sådan :/ Hvis jeg ikke måtte komme med, så vil jeg da være mega ked af det.

Anmeld Citér

11. februar 2017

tarkoflen

I min optik gør du hvad der er bedst for jeres barn og er voksen nok til at lægge dine egne følelser til side, og det er på ingen måde forkert, men til gengæld meget storsindet af dig! 

Hvis andre har en anden holdning så fred være med det, håber ikke det påvirker din beslutning. 

I sidste ende har du jo valgt at få barn med ham og så er man jo bundet sammen resten af livet, og så skylder man sit barn at opføre sig ordentligt overfor hinanden. 

Hatten af for dig, du er sej!

Anmeld Citér

11. februar 2017

AnoMom

Tanja.mp skriver:

Også det jeg prøver, at forklar dem. Men det som om de ikke kan se det, eller jo, siger de, at de kan, men de forstår mig bare ikke, da de ikke selv vil vælge sådan :/ Hvis jeg ikke måtte komme med, så vil jeg da være mega ked af det.

Det skal du ikke tage dig af at de ikke forstår det. Du gør det helt rigtige både for jeres barn og for faren. Jeg har stor respekt for enlige der kan se bort fra deres egen egoisme og inddrager den anden forælder 

Anmeld Citér

11. februar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tanja.mp skriver:

Jeg er ikke helt med. Har din ældste søn samme far som dit kommende barn? Du skriver, at han (din store søn) aldrig har haft kontakt til ham. 

Det er selvfølgelig rigtigt skidt, at du ikke kan tåle synet eller lyden af ham, der er far til dit kommende barn, men det er da et godt træk, at du forsøger at bygge bro for jeres barns skyld. Jeg forstår så ikke helt ideen med, at forældre står faddere for egne børn - kan man overhovedet dét? Love at sørge for, barnet opdrages i den kristne tro, hvis forældrene går bort? Det lyder ikke logisk. 

Anmeld Citér

12. februar 2017

sandramor

Altså min første tanke...... hvorfor få et barn med en man ikke kan tåle synet af???? Det er din søns far  du blir jo nødt til at kunne tåle synet af ham de næste mange år 

Når det så er sagt så Sys jeg det er super fint at du inviterer ham mere til barnedåb og det er helt sikkert også det eneste rigtige at gøre.... det er jo lige så meget hans barn som det er dit 

Så lad dig ikke gå på af hvad andre mener du skal.... du gør i min optik der eneste rigtige 

Anmeld Citér

12. februar 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg synes det er rigtig flot du har inviteret din eks og hans familie med til dåben.

jeg ville måske lige tænke mig om en ekstra gang før jeg valgte gudmor/gudfar, men nok fordi at jeg står med en søn der næsten lige er fyldt 9, og som ikke har set sin gudmor fra han var ca. 6 mdr. For mig er en gudmor/gudfar en der er en del af ens liv, og det er der ingen garanti for at farens kusine er.

Anmeld Citér

12. februar 2017

januar16

For det første synes jeg at det er meget flot at du sætter egne følelser til side i forbindelse med dåben. Jeg håber at det går godt på selve dagen. 

For det andet... Kan forældre stå faddere? Mener at de siger at fadderne skal stå for den kristne opdragelse i fald at forældrene dør. 

Og for det tredie. Hvorfor er det kun ham og hans kusine der skal med op? Er der ingen fra din familie eller vennegruppe som du har lyst til skal stå fadder. De kan vel godt tåle at dele pladsen? Vi må have 5 i alt (inkl. Gudfar/gudmor) så der er lidt at gøre godt med. 

Anmeld Citér

12. februar 2017

Tanja.mp

Ms.Momo skriver:

jeg synes det er rigtig flot du har inviteret din eks og hans familie med til dåben.

jeg ville måske lige tænke mig om en ekstra gang før jeg valgte gudmor/gudfar, men nok fordi at jeg står med en søn der næsten lige er fyldt 9, og som ikke har set sin gudmor fra han var ca. 6 mdr. For mig er en gudmor/gudfar en der er en del af ens liv, og det er der ingen garanti for at farens kusine er.

Faren og kusinen vil altid være en del af vores søns liv. �� Det ved jeg.

Jeg valgte også en gudmor til min søn, som snart bliver 6, som var mon bedste veninde siden vi gik i børnehave, hende ser jeg ikke mere. Vi har ingen kontakt overhovedet. Der er meget større chance for at hans far og kusine bliver der.

Dog betyder det ikke meget for mig, da de bare er "pynt".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.