Hyggetråd - specielle udtryk i familien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

417 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej de damer

jeg har været sammen med min mand i 10 år nu ca. Og efter så mange år er der opstået nogle bestemte udtryk kun vi kender/ bruger 

fx.  Hvis noget er godt eller skidt (afhængigt af hvordan det bliver udtalt) er det : raaangt.

jeg bliver kaldt børen - og når noget er godt eller skidt kan det også være børt eller ubørt. 

Det fik mig til at tænke på at andre nogen gange ville undre sig hvis de hørte os.

jeg er nysgerrig - er vi mærkelig eller har I også indforståede udtryk og hvilke .... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Oh yes. Kender det alt for godt. Vi har været sammen i 10 år til sommer. 

Jeg bliver til kaldt for Bener. Min mand for Madsen trods han ikke hedder det.  

Vi har efterhånden udviklet vores eget sprog med underlige sætninger, vendinger osv. Det er ikke så praktisk når nu vores datter også lærer disse. 

Tænker det er meget normalt når man tilbringer så meget tid sammen. 

Anmeld Citér

11. februar 2017

Miti's mama

Vi har 4 sprog kørende herhjemme og det er efterhånden blevet et frygteligt rod når man bruger det ord, på det sprog man er ved at lære eller det ord der nu beskriver det bedst  

Sa va? : er du ok?

Patahanoa: Bullshit

Touchez pas: ikke røre (til min 2-årige)

Dodo: sove

osv osv - er nødt til at skille det lidt mere ad nu så vores ældstes sprog ikke bliver alt for blandet 

Anmeld Citér

11. februar 2017

Anonym trådstarter

Hvor hyggeligt at hære det ikke kun er os 

Anmeld Citér

11. februar 2017

Anonym

Sjov tråd!

Udover mærkelige navne til hinanden (kalder fx min ældste datter for "Tudse" eller "Tusse") findes der ikke ristede løg i husholdningen - det er "prutte-løg". Tror jeg nok pædagogerne i børnehaven har grinet lidt af 

Anmeld Citér

11. februar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Sjov tråd!

Udover mærkelige navne til hinanden (kalder fx min ældste datter for "Tudse" eller "Tusse") findes der ikke ristede løg i husholdningen - det er "prutte-løg". Tror jeg nok pædagogerne i børnehaven har grinet lidt af 

Haha jeg kalder også min niece for Tudse 

Anmeld Citér

11. februar 2017

2babygirls

Anonym skriver:

Sjov tråd!

Hahaha!!! Min datter kalder stenbiderrogn for prutter ������

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.