1 lægeundersgl. Kan det passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

547 visninger
10 svar
3 synes godt om
10. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej med jer.

Jeg læste for et par måneder siden, at hvis man har født inden for de sidste 3 år, er det ikke nødvendigt med blodprøve og gyno-tjek ved 1 lægeundersøgelse.

Kan det virkelig passe??? Knus

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Ingen gyno tjek her. Men blodprøve er nødvendigt. De er nødt til at tjekke om du er rhesus negativ for hvis du er det og barnet er rhesus positiv skal du have 2 indsprøjtninger senere, hvilket er ekstremt vigtigt. 

Du kan lige så godt vende dig til blodprøver, tjek mv for det er svært at undgå frem til fødslen. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

Rauw

Jeg har aldrig fået et gyno tjek i forbindelse med graviditeten før selve fødslen. Blodprøve er jeg dog ret sikker på man skal ha taget uanset hvad, de tjekker jo for alt muligt. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

Julletullemor

Mariehøne123 skriver:

Ingen gyno tjek her. Men blodprøve er nødvendigt. De er nødt til at tjekke om du er rhesus negativ for hvis du er det og barnet er rhesus positiv skal du have 2 indsprøjtninger senere, hvilket er ekstremt vigtigt. 

Du kan lige så godt vende dig til blodprøver, tjek mv for det er svært at undgå frem til fødslen. 

Er enig i, at der skal tages blodprøver, men det er ikke på grund af blodtypen, når TS allerede har gennemført en graviditet - her må man formode, st blodtypen allerede er tjekket, og den ændrer sig jo ikke igen  

Til TS: du skal jo have taget blodprøver til doubletesten, og der skal stadig tjekkes op på diverse sygdomme. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej med jer.

Jeg læste for et par måneder siden, at hvis man har født inden for de sidste 3 år, er det ikke nødvendigt med blodprøve og gyno-tjek ved 1 lægeundersøgelse.

Kan det virkelig passe??? Knus

fik slet ikke foretaget en GU. Det er ikke nødvendigt at gøre, nogle læger gør det dog alligevel. 

Blodprøven er jo til nf og skal være med til at udgøre risikotallet for kromosomfejl. (Samt tjekke for lidt sygdomme)

Anmeld Citér

10. februar 2017

HPH

Mariehøne123 skriver:

Du skal da ikke tjekke dit blod ved 2. Graviditet, det er jo tjekket ved første.

men bp er stadig nødvendig til nf scanning.

jeg har ikke fået gyno

Anmeld Citér

10. februar 2017

lineog4

Jeg har i ingen af mine 4 graviditeter fået lavet en gynækologisk undersøgelse, heller ikke den første. 

Har dog fået taget blodprøver i dem alle sammen, den første for at tjekke alt. De 3 andre til doubletesten og for at se om jeg havde haft lussingesyge (har jeg stadig ikke og da jeg er lærer tog din den for en sikkerhedskyld hver gang)

Anmeld Citér

10. februar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
HPH skriver:

Du skal da ikke tjekke dit blod ved 2. Graviditet, det er jo tjekket ved første.

men bp er stadig nødvendig til nf scanning.

jeg har ikke fået gyno

Jeg er rhesus negativ og jo det blev tjekket igen ved 2. Graviditet selvom jeg er enig i det er unødvendigt. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

HPH

Mariehøne123 skriver:

Jeg er rhesus negativ og jo det blev tjekket igen ved 2. Graviditet selvom jeg er enig i det er unødvendigt. 

Okay

jeg fik slet ikke taget den bp ved 1 lægeundersøgelse i 1 graviditet. Det var først senere.

underligt der er forskel på det.

Anmeld Citér

10. februar 2017

Nel

Jeg istemmer mig lige koret - jeg fik her ved min første graviditet ikke foretaget gyn. undersøgelse, men foretaget blodprøve - dog kun for at fastslå blodtype. Den anden blodprøve jeg fik foretaget var til NF scanningen.

Så det lyder helt sandsynligt at ingen af delene foretages ved 2. graviditet :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.