evig træt Hvordan.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

419 visninger
5 svar
3 synes godt om
9. februar 2017

san

Jeg syntes altid jeg føler mig træt, og det er jeg bare træt af... Jeg er mor til en dejlig dreng på 2,6 år gift med den skønneste mand, vi arbejder begge 37 timer og har ingen der kan passe vores som et par timer engang imellem... Så hold da op jeg føler mig konstant træt.. Hvordan gør i andre? Kunne godt bruge lidt mere energi, måske jeg skulle til at træne lidt, men det er jeg for træt til... Åh hvad gøre i andre trætte forældre? 

Hilsen mig der er træt af at være træt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
san skriver:

Jeg syntes altid jeg føler mig træt, og det er jeg bare træt af... Jeg er mor til en dejlig dreng på 2,6 år gift med den skønneste mand, vi arbejder begge 37 timer og har ingen der kan passe vores som et par timer engang imellem... Så hold da op jeg føler mig konstant træt.. Hvordan gør i andre? Kunne godt bruge lidt mere energi, måske jeg skulle til at træne lidt, men det er jeg for træt til... Åh hvad gøre i andre trætte forældre? 

Jeg har perioder hvor jeg er ved at gå til af træthed. - Det er særlig slemt om vinteren. Jeg spiser gerimax instant energy når det er rigtig slemt, og starter ellers dagen med en kop kaffe. Derudover tager jeg ekstra d-vitman, som godt kan have en betydning for hvor træt man er. 
Og så sørger jeg for at ca 8-9 timers søvn om natten. Ellers har jeg svært ved at hænge sammen.

Anmeld Citér

9. februar 2017

L-mor

san skriver:

I weekenderne kan I skiftes til at tage ham et par timer formiddag eller eftermiddag, mens den anden slapper af. En tur i skoven med en to-årig giver dejlig meget energi. Det samme gør et par timer på sofaen imens. 

Overvej, hvad I bruger jeres aftener på, når han er puttet. Er det samme rutine (oprydning efterfulgt af sofa og tv, fx)? Så varier det. 1-2 aftener om ugen er det på hovedet i seng, efter at junior er lagt. 1-2 aftener er det lækker middag og en god fælles film. 1 aften er det et langt bad for dig med tid til at pleje dig selv. 1-2 aftener er det vasketøj og seriøs oprydning. Man bliver træt og sløv af den samme halvhjertede rutine hver aften.

Anmeld Citér

9. februar 2017

lineog4

Hmm ærligt - lever med det. Jeg synes meget ofte hverdagen er total trummerum: op før 6 ud af døren kl 7 hjemme mellem 15 og 17, madlavning, indkøb, småoprydning og lidt hygge med børnene, logistik om hvem skal hvad hvornår  og hvor - og det jeg skal er stort set altid arbejdsrelateret. 

Weekender forsøger vi er hygge sammen, men samtidig er der også bunker af vasketøj, oprydning, rengøring, fodboldkampe, børnefødselsdage og og og og.... 

jeg forsøger at se det skønne i hverdagen, det skønne i at bare se mine børn, ikke dø over stuen igen igen igen er blevet til en legeplads frem for stuen i bo bedre, ser ingen fjernsyn men forsøger at få læst den bog jeg gerne vil, få syet det tøj jeg gerne vil så der er lidt indhold som er mit. Men de fleste aftener er jeg for træt og som nu 19.30 er jeg klar til at blive lagt i seng. 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

her hjælper det rigtigt meget bare en aften hver anden uge når sønnen er kommet i seng så lade alt andet sejle og bare slappe af foran fjernsynet sammen som par... ikke snakke om arbejde, barn, planer for de næste par dage eller noget men bare være til og nyde øjeblikket...

meditation i 5-10 minutter på turen til/fra arbejde hvis det er med offentlig transport kan også klart anbefales... pust ud og vær i øjeblikket... man kan ikke ændre på hvor hurtigt toget/bussen/metroen kommer frem alligevel så pust ud og brug tiden på noget andet end at tænke på alt det man burde gøre i det øjeblik...

find tiden til noget der er rart sammen, både som familie, som par men også for dig selv og ham selv...

Anmeld Citér

10. februar 2017

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
san skriver:

Prioriter noget motion, det giver energi at få motioneret.

Jeg træner fx lørdag morgen fra 9-10, er tit træt når jeg tager afsted, men er rigtig frisk når jeg kommer hjem og klar til at bruge resten af dagen på hygge eller vasketøj :-)

Beslut dig for at gøre det, bestem dig for at det er ligeså vigtigt at komme til træning, som det er at passe dit job. Så kommer du afsted. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.