hvordan får jeg ham overbevist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

880 visninger
12 svar
1 synes godt om
8. februar 2017

Anonym trådstarter

Min mand har fået nyt arbejde, der giver ham en transporttid på over fire timer hver vej, så vi er blevet enige om at flytte tættere på.

Han startede med at flytte ind på et lille værelse indtil vi finder noget fælles.

Vi har søgt i snart et år uden held, og jeg har erkendt at vi ikke får noget foreløbigt med de krav vi har, så jeg satte søgningen ned til at også dække 2-værelses lejligheder (da vi er to voksne, et fælles barn og et bonusbarn) men han holder stædigt på at det skal være 3 værelser.

Hvordan kan jeg få ham overbevist om at det vil give os større chancer hvis vi flytter i en lille lejlighed først? Det er jo også for at vores barn ikke skal være så ulykkelig hver gang han rejser.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Nu ved jeg ikke hvad jeres krav er, men det lyder vildt, hvis i på et år ikke har kunnet finde en eneste tre værelses lejlighed.

jeg kan godt forstå du ikke vil undvære din mand hele ugen, men altså vi bor i øjeblikket to voksne og to børn på 4 værelser, og det synes jeg er trangt. Så tænker at en midlertidig to værelses lejlighed ikke er løsningen, men måske at slække på nogle af de andre krav i har til boligen. Jo ældre børnene bliver jo mere behov får de for at have mulighed for privatliv og dermed bliver pladsbehovet større.

måske var det en ide at udvide jeres søge område og se omk det ikke hjalp.

Anmeld Citér

8. februar 2017

sommerfuglen82

I vil hurtigere få noget større hvis i allerede bor i kommunen/boligselskabet.

Da jeg var 15 boede vi i et kæmpe hus på landet og min far arbejde inde i byen og mange timer hver dag, så i lang tid sov han hos sine forældre som boede tæt på, dvs vi så ham kun fredag aften til søndag aften.

De søgte og søgte men fik intet, til sidst blev de så enige om at nuppe en lille 3 værelses..Jeg fik mit eget værelse, mine 3 mindre brødre delte værelse (de var meget små de værelser) og mine forældre sov i stuen
Det var underligt at skrue sig sammen på så lidt plads, men samtidig også vildt hyggeligt  
Der gik lidt over 1 år, så fik de en kæmpe 5 værelses.

Så jo det kan godt betale sig at tage noget mindre

Anmeld Citér

8. februar 2017

AnoMom

drabo skriver:

Nu ved jeg ikke hvad jeres krav er, men det lyder vildt, hvis i på et år ikke har kunnet finde en eneste tre værelses lejlighed.

jeg kan godt forstå du ikke vil undvære din mand hele ugen, men altså vi bor i øjeblikket to voksne og to børn på 4 værelser, og det synes jeg er trangt. Så tænker at en midlertidig to værelses lejlighed ikke er løsningen, men måske at slække på nogle af de andre krav i har til boligen. Jo ældre børnene bliver jo mere behov får de for at have mulighed for privatliv og dermed bliver pladsbehovet større.

måske var det en ide at udvide jeres søge område og se omk det ikke hjalp.

Jeg er bare nysgerrig. Men hvorfor synes du det er vildt at hun ikk har kunnet finde 3 værelset på 1 år?

jeg har stået uden bolig siden november 2014, fødte august 2015 og har stadig ikk kunnet få egen lejlighed. Ikke engang en 2'er. Lejlighederne hænger desværre ikk på træerne

Anmeld Citér

8. februar 2017

bøllen

AnoMom skriver:

Jeg er bare nysgerrig. Men hvorfor synes du det er vildt at hun ikk har kunnet finde 3 værelset på 1 år?

jeg har stået uden bolig siden november 2014, fødte august 2015 og har stadig ikk kunnet få egen lejlighed. Ikke engang en 2'er. Lejlighederne hænger desværre ikk på træerne

Altså jeg syntes også det lyder vildt  men bor selvfølgelig også et sted hvor det altid er muligt at få en lejlighed . Så for mig lyder det også utroligt, men ved jo også godt at mulighederne ikke er de samme i større byer . Det er jo himmel til forskel alt efter hvor i landet man bor.

Anmeld Citér

8. februar 2017

drabo

Profilbillede for drabo
AnoMom skriver:

Måske fordi jeg tænker, at der må være lejligheder tættere på mandens arbejde end 4 timer.

Ved godt at store billige lejligheder centralt i større byer ikke hænger på træerne - men hvis de har en økonomi, så de kan sidde med to huslejer (nuværende lejlighed plus værelse), samt transport udgifter - tænker jeg at der må være råd til noget som ikke skal være super super billigt.

Der er også muligheder som fremleje, private udlejere.

Kender bare ikke folk, som ikke har kunnet finde noget at bo i selv i kbh medmindre de har haft urealistiske krav i forhold til størrelse og pris f.eks. eller beliggenhed. Men er da klar over at det ikke er nemt at få noget igennem boligselskaberne f.eks.

Anmeld Citér

8. februar 2017

AnoMom

bøllen skriver:

Altså jeg syntes også det lyder vildt  men bor selvfølgelig også et sted hvor det altid er muligt at få en lejlighed . Så for mig lyder det også utroligt, men ved jo også godt at mulighederne ikke er de samme i større byer . Det er jo himmel til forskel alt efter hvor i landet man bor.

Jeg bor i Rødovre. Ikke et kæmpe by. Men heller ikke en lille flække. 

Anmeld Citér

8. februar 2017

AnoMom

drabo skriver:

Måske fordi jeg tænker, at der må være lejligheder tættere på mandens arbejde end 4 timer.

Ved godt at store billige lejligheder centralt i større byer ikke hænger på træerne - men hvis de har en økonomi, så de kan sidde med to huslejer (nuværende lejlighed plus værelse), samt transport udgifter - tænker jeg at der må være råd til noget som ikke skal være super super billigt.

Kender bare ikke folk, som ikke har kunnet finde noget at bo i selv i kbh medmindre de har haft urealistiske krav i forhold til størrelse og pris f.eks. eller beliggenhed. Men er da klar over at det ikke er nemt at få noget igennem boligselskaberne f.eks.

Lige i deres situation er privat leje måske en mulighed ja.

men det er ikke en mulighed for sådan en som mig. Det er simpelthen for dyrt. 

Men tak for svar. Var som sagt bare nysgerrig da jeg selv har været boligsøgende længe. Og eneste 2 krav jeg har er mindst 2 værelser og lejligheden skal ligge i Rødovre 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Vores nuværende lejlighed består kun af to værelser, badeværelse og køkken, og den giver vi ikke meget for.

Vi vil gerne til København eller omegn, men når jeg kun får SU, så er det ikke rigtig muligt at købe en andelsbolig med 2-3 soveværelser, og der er 1-4 års ventetid på almene boliger når vi ikke bor i Københavns kommune i forvejen. Derfor vil jeg gerne i en 2 værelses lejlighed til at starte med.

Anmeld Citér

9. februar 2017

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Lige i deres situation er privat leje måske en mulighed ja.

men det er ikke en mulighed for sådan en som mig. Det er simpelthen for dyrt. 

Men tak for svar. Var som sagt bare nysgerrig da jeg selv har været boligsøgende længe. Og eneste 2 krav jeg har er mindst 2 værelser og lejligheden skal ligge i Rødovre 

Vi har heller ikke mange penge at gøre godt af, og så er det nemlig rigtig svært at finde noget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.