Lykkelig-Kvinde skriver:
jeg er gravid, kun 9+6, men et ønske barn..
jeg havde en klar aftale med min tidligere vejleder om noget fortsættelse af min uddannelse, længere historie.. men han gik ned med stress og jeg har fået en ny der gør tingene anderledes..
det jeg vil frem til er at min uddannelse stopper 1 april, jeg er inde for børnehave hvilke vil sige min barsel skal starte omkring 20 juni
Så lige knap 3 måneder jeg formentlig skal på dagpenge.. da jeg allerede har en lille tydelig mave er det svært at få et job nu..
er der nogle der kender reglerne ? Hvad kan jeg forvente der skal ske ? Er sådan lidt forvirret omkring det..
Altså, hvis du er på dagpenge, skal du søge job, gravid eller ej. Og du skal søge som alle andre, indtil du går på barsel. Du kan dog blive fritaget fra møder i jobcentret og hos a-kassen seks uger før barslen starter. Når du skriver ansøgninger, må du i øvrigt ikke skrive, at du er gravid.
Men det kan altså godt lade sig gøre at få et job, selvom man er gravid. Det er sjældent, det sker, men er du den rette kandidat, vil de stadig ansætte dig, selvom du er gravid. Man er jo heldigvis ikke gravid for evigt ;-)
Anmeld
Citér