Kræft --- tyktarmskræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

350 visninger
2 svar
2 synes godt om
7. februar 2017

A-1995

Er der nogen herinde der har erfaring på kræft / tyktarmskræft? Min mor fik konstateret tyktarmskræft stadie 4 i oktober. I januar blev hun erklæret kræftfri ����
MEN- i hendes papirer skriver lægen at den personlige vurdering er 40% chance for at leve om 5 år...
Hvordan kan det tal være så lavt når hun er helt kræftfri nu!? ��������

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2017

Babilooo

A-1995 skriver:

Er der nogen herinde der har erfaring på kræft / tyktarmskræft? Min mor fik konstateret tyktarmskræft stadie 4 i oktober. I januar blev hun erklæret kræftfri ����
MEN- i hendes papirer skriver lægen at den personlige vurdering er 40% chance for at leve om 5 år...

Fordi det er statistik. Der er nogen der dør på to uger og nogen dør aldrig af sygdommen

nyd at hun er blevet erklæret rask. 

Anmeld Citér

7. februar 2017

God-mor

A-1995 skriver:

Min far fik konstateret tyktarmskræft i juni 16 og i juli blev han opereret, og der blev taget 39 lymfer ud og der var kræft i 1. Han begyndte på kemo, men sagde stop efter 2 måneder, da han blev meget syg af kemoen. Han går nu til kontrol hver 2 måned det næste halve år. Derefter er det kun kontrol 1 gang om året i 3 år. 

Han har det rigtig godt i dag og han var på stadie 3. Den første undersøgelse finder sted her den 24/2, hvor han skal CT scannes. Jeg har også været inde at læse på statistikker, men har lagt det væk for nu og tager det som det kommer. Man bliver bare ekstra nervøs når man kigger på det, og når din mor allerede er erklæret rask og helt sikkert vil gå til regelmæssig kontrol, så opdager de hvis der er det mindste og kan hurtigt handle på det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.