Helt ærlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

785 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. oktober 2009

Unalisa

jeg skal nu til at flytte hos min forlovede. vi har fået lejlighed, men men men. Han skal så opsige sin lejlighed først, det gjorde han også. vi fik en større lejlighed hos den samme boligforening, men nu skal vi betale hans gamle lejligheds husleje i 3 måneder hvis ikke den bliver lejet ud+ den ny lejligheds husleje.

mit spørgsmål er så. Hvis man flytter til den samme boligforening, bare ved et større lejlighed, burde man så ikke bare betale Et husleje.?   det er jo træls at den gamle lejlighed hænger ved os i 3 måneder....

Rigtigt Øv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

mortil(nichlasogmathias)

Limya skriver:

jeg skal nu til at flytte hos min forlovede. vi har fået lejlighed, men men men. Han skal så opsige sin lejlighed først, det gjorde han også. vi fik en større lejlighed hos den samme boligforening, men nu skal vi betale hans gamle lejligheds husleje i 3 måneder hvis ikke den bliver lejet ud+ den ny lejligheds husleje.

mit spørgsmål er så. Hvis man flytter til den samme boligforening, bare ved et større lejlighed, burde man så ikke bare betale Et husleje.?   det er jo træls at den gamle lejlighed hænger ved os i 3 måneder....

Rigtigt Øv

de fleste kontrakter siger at man hæfter for 3 mdr, også selvom det er hos de samme, ellers står de jo med en lejlighed de ikke får nogen penge for hvis den ikke bliver udlejet... desværre...
håber de får den lejet ud så i ikke skal stå med to huslejer..

Anmeld

5. oktober 2009

Unalisa

også meget for at de få den udlejet . ellers bliver det 2 husleje vi skal betale.. Men det  er meget træls at det skal være sådan når det er i den samme boligforening...

men man kan jo brokke sig alt det man vil,,, øv da

Anmeld

5. oktober 2009

vatten

Hvis i havde 3 mdrs opsigelse på hans gamle lejlighed, hæfter i for de 3 mdr uanset hvad, hvis den ikke kan udlejes inden.

Men sagde i først lejligheden op den dag i flyttede ind i den nye? For i har vel fået at vide et par måneder før i flytter i den nye, hvornår i kan flytte, så i kunne sige den gamle lejlighed op før?

Anmeld

5. oktober 2009

Unalisa

Hvis i havde 3 mdrs opsigelse på hans gamle lejlighed, hæfter i for de 3 mdr uanset hvad, hvis den ikke kan udlejes inden.

Men sagde i først lejligheden op den dag i flyttede ind i den nye? For i har vel fået at vide et par måneder før i flytter i den nye, hvornår i kan flytte, så i kunne sige den gamle lejlighed op før?

nej, vi sagde op den dag vi  sagde ja til den anden, altså vi skal først flytter ind i den ny den 1/11-09 og har sagt op i dag.. det burde vel gælde fra den 15.. og vi aflevere nøgler den 2/11. så vi har en dag vi kan flytte og rengøre lejligheden

Anmeld

5. oktober 2009

vatten

Det var også hurtigt i skulle flytte i den anden. Det er lidt ærgerligt, for som reglen kan man nøjes med dobbelt leje i en måneds tid. 

Jeg håber den gamle bliver lejet ud hurtigt

Anmeld

5. oktober 2009

Unalisa

det håber jeg virkelig også,, tak søde

Anmeld

5. oktober 2009

vatten

Ej, nu kom jeg til at læse igen og blev i tvivl: Har i først sagt lejligheden op fra i dag? For så gælder opsigelsen (og de 3 mdrs leje) fra den 15. eller 1. (elt efter reglerne i boligforeningen).
Men hvis i har sagt lejligheden op, da i fik tilbudt den nye (dvs. for nogle måneder siden eller noget), så gælder opsigelsen jo derfra. 

Anmeld

5. oktober 2009

Unalisa

hehe ja søde, vi har først sagt op i dag, fordi vi fik lejekontrakten til den nye i dag. ja og derfor gælde den fra den 15. så frem il 15.janur hænge den på os.. så håber virkelig den bliver lejet ud. det er lidt en haste situation vi er I derfor.

Anmeld

6. oktober 2009

TbCp

Vil de ikke bare trække den husleje i skal betale i den gamle, ud af det depositum der blev betalt da han flyttede ind ?
Så mærker man det ikke helt så slemt at man har dobbelt husleje nogle mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.