Hej!
Jeg kunne ikke finde en kategori der hed barsel, så jeg valgte altså at placere debatten under graviditet.
Jeg har et spørgsmål i forhold til barsel.
Hjemme hos os venter vi os barn til maj. Jeg er studerende og får 12 ekstra klip, hvor jeg vil fordele de 12 klip således jeg får 12 måneders barsel. Min kæreste derimod er i fast stilling - på hans arbejde er han berettiget til 14 dages barsel.
Jeg har så siden læst et andet sted, nogle der snakker om at forholdene med den ene på SU og den anden i arbejde, er den bedste økonomiske situation ifht. barsel. Nu spørger jeg måske dumt - men hvorfor siger man sådan? Er der nogle regler jeg ikke er klar over?
Min kæreste indbetaler til a-kasse, er han så eventuelt berettiget til ekstra barsel der igennem? Og uden at det går ud over planerne om, at jeg tager 12 måneders barsel? De 12 måneder passer nemlig perfekt ifht. studie, så det er både en win for os som familie, men ligeledes studiemæssigt.
Jeg håber at nogle kan hjælpe med at overskueliggøre barselsreglerne lidt mere for mig - for jeg er simpelthen så forvirret! 

Anmeld
Citér