Hjælp til at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

306 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej mødre og ikke mødre, 

Min mand og jeg har prøvet at blive gravide i 1 år og 3 måneder nu, og ingenting er der sket. Derfor går jeg med tankerne om at få hjælp. Jeg er derfor interesseret i at vide om forløbet. 

Er det noget man skal søge om? Hvor og hvordan? Eller? 

Koster det noget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2017

C85

Hej.

Vi startede allerførst med at kontakte egen læge. Der havde vi en samtale om, hvor længe vi havde prøvet og sådan. Dernæst blodprøvetagning, klamydiatest og test for, om æggelederne havde fri passage. Min kæreste skulle aflevere en sædprøve. Dernæst fik vi henvisning til behandling og valgte først privatklinik, hvor inseminering er gratis - det er det også i det offentlige. Hvis man skal igennem IVF er der egenbetaling i det private, men gratis i det offentlige. Medicinudgifterne står man dog selv for i begge tilfælde.

Fra vi var hos egen læge til vi startede på iui gik der ca et halvt år, men vi blev også ramt af sommerferieperiode + et keglesnit. Normalt går det vist lidt hurtigere. 

Anmeld Citér

7. februar 2017

Anonym

Følger lige...

Anmeld Citér

7. februar 2017

Whatsername

Vi gik til egen læge da vi rundede et år uden held. Min cyklus var fuldstændig skæv, så vi vidste godt at det nok havde noget med det at gøre. Jeg fik nogle tjek ved lægen, som sendt os videre på privat fertilitetsklinik hvor han ret hurtigt kunne konstatere mild PCO som synderen og lagde en plan for vores forløb. Når jeg fik min næste mens skulle jeg starte op på nogle hormoner efterfulgt af inseminering (IUI). Jeg har været så heldig, at det gav pote i første forsøg og jeg er nu 13 uger henne med termin til august. 

Anmeld Citér

8. februar 2017

Anonym trådstarter

Tak for svar. Det hjalp mig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.