Aktivitetstæppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.589 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. oktober 2009

Nybagt mor

Hej allesammen,

Ja nu er der ikke længe til, og tror vi har styr på det meste af udstyret.

Har haft kig på de såkaldte aktivitetstæpper på ca 1 m x 1 m og så med en uro oven over som barnet kan ligge og kigge på.

Hvad har I af erfaringer med dem? - Og fra hvilken alder ca?

Desuden snakkede jeg med sundh, spl., da hun var her til "for" besøg - om at det var vigtigt at de lå meget på maven, for at stimulere nakkemusklerne, fra de er helt små.

De gør de jo ikke på et aktivitets tæppe hvor de ligger på ryggen og kigger opad - så er det overhovedet nogen god ide at købe et? - Eller har I andre forslag?

Mange hilsner Christine, uge 37+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

mor_sabina

kommende-mor skriver:

Hej allesammen,

Ja nu er der ikke længe til, og tror vi har styr på det meste af udstyret.

Har haft kig på de såkaldte aktivitetstæpper på ca 1 m x 1 m og så med en uro oven over som barnet kan ligge og kigge på.

Hvad har I af erfaringer med dem? - Og fra hvilken alder ca?

Desuden snakkede jeg med sundh, spl., da hun var her til "for" besøg - om at det var vigtigt at de lå meget på maven, for at stimulere nakkemusklerne, fra de er helt små.

De gør de jo ikke på et aktivitets tæppe hvor de ligger på ryggen og kigger opad - så er det overhovedet nogen god ide at købe et? - Eller har I andre forslag?

Mange hilsner Christine, uge 37+0

Som elt lille lå Phillip meget på min mave på maven. På den måde synes han det var lidt hyggeligere
Men et aktivitetstæppe er altså et hit. God investering jeg ville tænke på at købe et der varspændende i længere tid. Jeg købte nemlig et der var for lille og ikke havde så mange spændende ting.

Anmeld

5. oktober 2009

Mira0911

Vi købte et aktivitets center til Julie... Det havde hun rigtig meget glæde af...
Hun har et aktivitets tæppe, som hun slet ikke er glad for...

Anmeld

5. oktober 2009

Nybagt mor

Ja - synes de ser så fine ud, men tænker at kommer de ikke bare hurtigt til at ligge for meget på ryggen - som jo er imod anbefalingerne?

Og hvad er et aktivitetscenter?

Knus

Anmeld

5. oktober 2009

iln

Vi har købt et aktivitetstæppe med 18 forskellige aktiviteter. Silas er kun 1 mdr men nyder at ligge på det og høre musik. Jeg lægger ham også på maven på tæppet foran et spejl, der er syet fast i tæppet. Dog kan han jo ikke rigtig se sig selv deri endnu, men det ændre sig jo heldigvis.
Alt i alt vil jeg ikke være foruden vores tæppe og synes da sagtens barnet kan lægges på maven på sådan et tæppe og træne ryg- og nakkemusklerne. Men køb et ordentlig et med mange aktiviteterne så det kan bruges i lang tid

Anmeld

5. oktober 2009

Nybagt mor

Lyder som om det er noget I er glade for

Kan I evt anbefale specielle mærker?

Anmeld

5. oktober 2009

mariamiss6

Der er da også farver og ting at kigge på på tæppet når baby ligger på maven. Og for at baby skal kunne se tingene ordentligt, er h*n nødt til at løfte hovedet lidt, så det er da udemærket med et aktivitetstæppe til også at ligge på maven...

Jeg har et hvor kydset kan "væltes" så tingene ikke hænger ned i nakken på barnet, når h*n ligger på maven....

Det kan fint betale sig, jeg har altid været glad for at have mit i kavlegården. når så de skal øve sig lidt i at trille, eller man vil ligge sammen med dem på gulvet, så tager man jo bare tæppet ned på gulvet den tid det varer...

Et aktivitetstæppe er en udemærket investering. køb et med masser af farver, og ikke de der svage pastelfarver...

hvis jeg havde mit klar måtte du såmænd gerne købe det, men jeg tør sørme ikke love noget som helst om at jeg kan have det sorteret og klar til dig. Til gengæld skal jeg prøve at huske dig hvis jeg får det gjort inden du føder, så kan du jo se om det er noget for dig.... 50-100 kroner tror jeg jeg ville tage, alt efter hvor meget ekstra legetøj jeg kunne finde til at give med... har så mange af der hængedimser....

Anmeld

5. oktober 2009

Nybagt mor

Jamen du må endelig skrive til mig hvis det er, at du når det inden.

Og bliver jo nødt til at skrive det herinde når han er kommet til verden...

Anmeld

5. oktober 2009

mariamiss6

kommende-mor skriver:

Jamen du må endelig skrive til mig hvis det er, at du når det inden.

Og bliver jo nødt til at skrive det herinde når han er kommet til verden...

hehe jeps....

og JA sgu!  Måske jeg kan tage mig sammen imorgen, kisten med alle tingene er selvfølgelig lige nøjagtig blevet flyttet til ungernes værelse, hvor de sover sødt lige i skrivene stund. Så selvom jeg godt gad nu, så kan jeg ikke lige komme til at kigge på det desværre....

Anmeld

5. oktober 2009

Nybagt mor

Ingen fare - er også først i dag jeg lige kom til at spekulere over det med aktivitetstæppe - så haster bestemt ikke (medmindre han dukker op før tid selvfølgelig...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.