Ærlig overfor éns kæreste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.483 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2017

Anonym trådstarter

Hejsa!

Skulle der være nogen herinde, som kender til det med at 'tænde af' på noget ved éns partner? Kan man tillade sig at sige noget - OVERHOVEDET??

Min dejlige kæreste har simpelthen taget på - og det tænder mig IKKE! Desværre gider han ikke tabe sig - han er overvægtig og det sidder bare lige på mave og brystet. Han drikker stadig meget sodavand og spiser usundt! Han stoppede med at ryge for et års tid siden (og det er SÅ dejligt for ham og mig og vores børn, meget stolt af ham), men derfor har jeg det stadig stramt med det. Jeg lyder sikkert som en rigtig strid madamse men det er jeg altså normalt ikke Men LIGE det her pnkt. er jeg noget..... aaaarghh!!!

Mit spørgsmål lyder: kan man tillade sig, at sige noget til sin kæreste hvis man føler/tænker noget omkring den anden?? Skal man bare acceptere/respektere og så leve med nogle ting - om end det påvirker én?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2017

Babilooo

Jeg ville begynde at påvirke positivt ved ikke at sørge for slik i huset og ved at servere grønsager osv. 

Jeg er slev begyndt at træne og så begyndte min mand. Uden at jeg behøvede at overtale. 

Anmeld Citér

5. februar 2017

L-mor

Anonym skriver:

Hejsa!

Skulle der være nogen herinde, som kender til det med at 'tænde af' på noget ved éns partner? Kan man tillade sig at sige noget - OVERHOVEDET??

Min dejlige kæreste har simpelthen taget på - og det tænder mig IKKE! Desværre gider han ikke tabe sig - han er overvægtig og det sidder bare lige på mave og brystet. Han drikker stadig meget sodavand og spiser usundt! Han stoppede med at ryge for et års tid siden (og det er SÅ dejligt for ham og mig og vores børn, meget stolt af ham), men derfor har jeg det stadig stramt med det. Jeg lyder sikkert som en rigtig strid madamse men det er jeg altså normalt ikke Men LIGE det her pnkt. er jeg noget..... aaaarghh!!!

Mit spørgsmål lyder: kan man tillade sig, at sige noget til sin kæreste hvis man føler/tænker noget omkring den anden?? Skal man bare acceptere/respektere og så leve med nogle ting - om end det påvirker én?? 

Jeg ville tale med ham om det. På en kærlig og anerkendende måde. Hvis han ikke kan/magter at tabe sig for tiden, ville jeg acceptere det og give det tid. Sådan er det jo også at være i et parforhold. Men jeg synes, det er farligt, at der er ting, man ikke kan/vil tale om,som betyder meget for lysten til intimitet i et parforhold.

Jeg vil dog tilføje, at jeg selv har svært ved at forstå, at een faktor betyder så meget for lysten til ens partner. For mig er sexuel lyst og begær en kompleks størrelse, der handler om berøring, energiniveau, lyde, lugt, visuelle indtryk, andre intime handlinger, m.m.m. Så jeg bliver altid lidt overrasket, når jeg kan høre på andre, at nogle kilo det forkerte sted kan være en dealbreaker. Er der ikke andre ting ved ham, som du tænder på?

Anmeld Citér

5. februar 2017

tarkoflen

Prøv at vende den rundt, hvordan ville du have det hvis din kæreste sagde til dig at han tændte af på et eller andet ved din krop? Dine bryster, din numse eller hvad det nu måtte være? Ville det kunne siges på en blid og god måde? Hvis ja så er det måske i de baner du skal tænke at sige det. 

Jeg ville personligt blive ret ked af det, men der er vi jo heldigvis forskellige  

for mig ville vejen frem nok være at sige at jeg synes vi spiste for usundt og foreslå at vi kun spiste slik/ drak sodavand i weekenden og kun købte det vi skulle have den pågældende dag, så det ikke lå og fristede. Kunne det være en løsning?

Anmeld Citér

5. februar 2017

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Jeg ville begynde at påvirke positivt ved ikke at sørge for slik i huset og ved at servere grønsager osv. 

Jeg er slev begyndt at træne og så begyndte min mand. Uden at jeg behøvede at overtale. 

Jamen, det er jo også en rigtig god plan��

Det forsøger jeg også...

Anmeld Citér

5. februar 2017

Anonym trådstarter

L-mor skriver:

Jeg ville tale med ham om det. På en kærlig og anerkendende måde. Hvis han ikke kan/magter at tabe sig for tiden, ville jeg acceptere det og give det tid. Sådan er det jo også at være i et parforhold. Men jeg synes, det er farligt, at der er ting, man ikke kan/vil tale om,som betyder meget for lysten til intimitet i et parforhold.

Jeg vil dog tilføje, at jeg selv har svært ved at forstå, at een faktor betyder så meget for lysten til ens partner. For mig er sexuel lyst og begær en kompleks størrelse, der handler om berøring, energiniveau, lyde, lugt, visuelle indtryk, andre intime handlinger, m.m.m. Så jeg bliver altid lidt overrasket, når jeg kan høre på andre, at nogle kilo det forkerte sted kan være en dealbreaker. Er der ikke andre ting ved ham, som du tænder på?

Joooh for søren! Han er gudeskøn og ret lækker og maskulin - min type og vi har lækker sex. 

MEN jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at rumme den der 'laden stå til'...synes det er ærgerligt! Men...kan sagtens forstå hvis nogle synes det er overfladisk...det er det jo også! Derfor mærker jeg det stadig bare...

Anmeld Citér

5. februar 2017

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Prøv at vende den rundt, hvordan ville du have det hvis din kæreste sagde til dig at han tændte af på et eller andet ved din krop? Dine bryster, din numse eller hvad det nu måtte være? Ville det kunne siges på en blid og god måde? Hvis ja så er det måske i de baner du skal tænke at sige det. 

Jeg ville personligt blive ret ked af det, men der er vi jo heldigvis forskellige  

for mig ville vejen frem nok være at sige at jeg synes vi spiste for usundt og foreslå at vi kun spiste slik/ drak sodavand i weekenden og kun købte det vi skulle have den pågældende dag, så det ikke lå og fristede. Kunne det være en løsning?

Jaaaa det kan være en løsning  - og det ER det også!

Jeg appellerer virkelig til sunde alternativer...men hsr bare så svært ved at rumme den der ligeglad-hed, ligegyldighed fra hans side. Men det er vel noget jeg skal arbejde med For jeg har det desværre bare sådan!

Jeg ville da blive ked hvis jeg fik kritik - men omvendt tænker jeg også at jeg ville tage det seriøst. Selvfølgelig skulle det siges på en kærlig og støttende facon - men man burde jo kunne sige sådanne ting til hinanden med de bedste tanker, tænker jeg....

Anmeld Citér

5. februar 2017

Anonym

Jeg så et gammelt billede af min mand for noget tid siden, og opdagede hvor meget han egentlig har taget på. Og må sige jeg ikke tænder på ham så nemt som jeg plejer, og det er desværre vægten. Har sagt at jeg selv gerne vil blive sundere, og i samtalen nævnt at jeg da også er lidt bekymret for ham helbredsmæssigt da det kan være farligt med den ekstra vægt på maven. Så nu gør vi det sammen 

Anmeld Citér

5. februar 2017

Aristocats

Altså, at du ikke tænder på din kæreste er jo et reelt ærligt problem og så kan man vende og dreje den og diskutere om du bare skal acceptere sådan som han er og hvordan du ville have det med det - men det ændrer jo stadig ikke på din situation - hvilket er, at der er noget fysisk ved din kæreste, som desværre frastøder dig. 

Jeg ville personligt helst have, at min mand ytrede sådan noget overfor mig - det er jo en ting som kan have store konsekvenser for vores sexliv og intimitet. Jeg ser jo helst, at min mand tænder på mig og omvendt. Hvis der en dag var noget, som tændte mig af ved min mand, havde jeg også sagt det til ham. Ikke på en bebrejdende måde og absolut ikke "jeg ville lige ønske du havde været 2 centimeter højere", men hvis det var en overvejende del af hans udseende der var blevet ændret på - som blandt andet overvægt. Jeg ved ikke, hvad der skulle til for at jeg ikke tændte på min mand længere og jeg ved heller ikke, om jeg rent faktisk på et tidspunkt ikke længere kunne tænde på min mand - men hvis det kommer, er det et problem som jeg ville drøfte og forsøge at løse. 

For mig er det ikke at være led eller overfladisk, men en ærlig sag og også et problem der kan gå udover samlivet. En stor del af sex, det at tænde på sin partner, begæret, ér jo for de fleste mennesker også i stor grad den visuelle og den fysiske del, hvilket jo ovenikøbet er helt naturligt. 

Jeg ville da heller ikke stråle af glæde hvis min mand ærligt fortalte mig at der var noget ved mig som desværre tændte ham af, men jeg ville være glad for at han havde gjort mig opmærksom på det, så vi forhåbentligt kunne arbejde på at vedligeholde et godt samliv, hvor sådan en faktor ikke skulle sætte en langvarig stopper for det. 

Kærlighed er langt mere end udseende og jeg ville stadig elske min mand helt op til månen selvom han blev skaldet og overvægtig, men at være fysisk tiltrukket af sin partner er jo også en væsentligt del af sexlivet for langt de fleste mennesker og derfor er det jo også legalt at erkende at noget fysisk ved en partner lige pludselig sætter en stopper for ens lyst. Jeg synes 100 % du skal sige det til din mand - hvis du praktisk talt ikke kan forholde dig på samme måde til ham seksuelt som du kunne engang, så arbejd på at løs problemet fremfor at sætte samlivet over styr. 

Anmeld Citér

5. februar 2017

tarkoflen

Anonym skriver:

Jaaaa det kan være en løsning  - og det ER det også!

Jeg appellerer virkelig til sunde alternativer...men hsr bare så svært ved at rumme den der ligeglad-hed, ligegyldighed fra hans side. Men det er vel noget jeg skal arbejde med For jeg har det desværre bare sådan!

Jeg ville da blive ked hvis jeg fik kritik - men omvendt tænker jeg også at jeg ville tage det seriøst. Selvfølgelig skulle det siges på en kærlig og støttende facon - men man burde jo kunne sige sådanne ting til hinanden med de bedste tanker, tænker jeg....

Kan l så snakke om hvorfor han er ligeglad? Der må ligge noget under, for hvis han ikke altid har været sådan? 

Måske du kan indlede med hvor mega stolt og glad du er over at han er stoppet med at ryge, men at det da er ærgerligt at der følger nogle ekstra kilo med, efter sådan et stop. Og om han har lyst til hjælp med at smide dem så siger du ikke at du ikke tænder på ham, men at du gerne vil hjælpe, hvis han selv er træt af de ekstra kg.

jeg ved det ikke men det lige mine tanker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.