Anonym skriver:
Ved ikke helt hvad jeg vil med indlægget, uanset hvad, så ringer jeg til min læge i morgen mandag, og bestiller en tid hurtigst muligt.
Jeg har gennem flere måneder haft brystspændinger som roligt er blevet mere intense og hyppigere, jeg er ikke gravid og i starten tilegnede jeg det mine p piller, men dem havde jeg været på nogle mdr uden problem og har tidligere fået dem i mange år også problemfrit.
Spændingerne er så gået over i også at føles som når man ammer, hvor man trænger til at få brystet "tømt" og brysterne er mere ømme når jeg undersøger dem ( gør jeg ofte )
har holdt øje om det kunne skyldes min cyklus men virker ikke til at påvirke hvor jeg er i min cyklus. Jeg føler en forandring ved venstre armhule og ned mod brystet, ikke en rund knude, men mere et lidt hårdere mere fladt område, som føles som en lille forhøjning/tykning af vævet/huden når jeg kører hen over, sådan ca som en femkrone. Brystborter føles ofte stikkende og er blevet mørkere og en anelse større.
Mit andet bryst har brystborter og taget farve men er samme str som ellers. Her føles brystet dog mere ømt, tungere og mere hårdt end det andet bryst.
Jeg er jo bekymret om der kan være noget eller om jeg ocerbekymrer mig, har holdt øje over flere måneder, så nu skal det tjekkes, men undrer mig over forandring i begge sider og at de er lidt forskellige, for det ville da være mystisk at det var kræft i begge sider. Er nok bare mega nervøs, og ser måske bare spøgelser og føler et sted det er spild af lægens tid og jeg nok bare er pylret.
Jeg ønsker dig alt held og håber på at det ikke et noget, men som du selv siger så skal du helt klart ringe til lægen og de skal sende til til en skanning.
Jeg havde en øm følelse i mit venstre bryst og kunne efter noget tid mærke en knude og stadig ømhed, min brystkræft føltes tungere og jeg havde tabt mig. Jeg gik til lægen da det blev ved og der sagde lægen med det samme at smerter er lig med at det ikke er brystkræft. Selv om han sagde det bestilte han en mammografi og ultralyds skanning til mig fordi de altid gerne vil være sikre!
Mammografien viste en bindevævsknude som de skannede bagefter og valgte at tage en biopsi af. Da prøverne kom tilbage var det ikke brystkræft og en godartet bindevævsknude som åbenbart er ret almindelige.
Jeg var skrækslagen og nervøs for at det nu kunne være, men alle lægerne og personalet på hospitalet sagde da også at når det gør ondt er det ikke brystkræft. Jeg forstår stadig ikke helt logikken i det, men det var det de sagde til mig.
- igen, jeg ønsker dig alt det bedste!