Blev i naturligt gravide efter 6 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

863 visninger
11 svar
1 synes godt om
4. februar 2017

Millamoar

Jeg har virkelig brug for jeres succeshistorier kære kvinder 

Jeg er snart 29, og min mand snart 35. Vi har sammen en dejlig søn på snart 6.

Vi har prøvet at blive gravide i nu 6 måneder uden held, og det bekymrer mig.

Min mand har i en anden henseende fået taget sædprøve med et fint resultat. Jeg har fået taget blodprøver, celleskrab og gynækologisk undersøgelse hos lægen, og alt er fint.

Alligevel har jeg lidt mistet modet.

Så kære kvinder - er der nogen af jer, der er blevet naturlige gravide efter 6 måneder?

jeg har virkelig brug for jeres succeshistorier 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2017

Billemyre

Nu prøvede vi ikke sådan decideret aktivt, dvs. ikke ret mange ægløsningstests, men jeg var sådan nogenlunde klar over tidspunktet på trods af en lidt ustabil cyklus.

Hos os gik der 9 måneder og jeg er nu 35+3 

Så vidt jeg ved, så er det meget normalt, at der går lidt tid. Man bliver vist også først tilbudt udredning efter minimum et år, som udgangspunkt.. Så jeg er sikker på, alt er som det skal være 

Håber på, det lykkes for jer snart!

Anmeld Citér

5. februar 2017

Leneur

Jeg blev gravid efter 7 mdr. Blev undersøgt efter 6 mdr, da jeg dengang var 35 år, så var lidt bekymret for om min alder spillede ind. Det var nok det der skulle til, for at jeg kunne slappe af, da det så oveni også var mit første barn.

Anmeld Citér

5. februar 2017

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg er 24 (jeg var 22 dengang jeg blev gravid), og her tog det altså 7 måneder. Ro på, selvom det er svært. Håber at det lykkes for jer.

Anmeld Citér

5. februar 2017

JKC

Jep, her tog det et år før miraklet skete 

Anmeld Citér

5. februar 2017

Millamoar

Jeg er SÅ glad for at I tager jer tid til at svare 

Det giver mig ro, nu når jeg er ved at miste tålmodigheden.

troede i på det hele vejen igennem?

Anmeld Citér

5. februar 2017

migxher

Roo på, 6 måneder er jo ingenting selvom man helt sikkert bliver utålmodig! Første gang var vi 19 og 23 og det tog 7 måneder. Det skete faktisk den måned hvor vi slet ikke tænkte på det, vi havde begge super travlt og havde næsten ikke sex, og vi havde faktisk snakket lidt om at udskyde baby making lidt pga noget på min kærestes studie. Men så skete det altså.

Man kan nemt tro at bare fordi man er ung så sker det i første hug, men sådan er det langt fra og det er helt normalt. Men jeg kan totalt sætte mig ind i hvor meget man ønsker det! 

Anmeld Citér

5. februar 2017

Millamoar

migxher skriver:

Roo på, 6 måneder er jo ingenting selvom man helt sikkert bliver utålmodig! Første gang var vi 19 og 23 og det tog 7 måneder. Det skete faktisk den måned hvor vi slet ikke tænkte på det, vi havde begge super travlt og havde næsten ikke sex, og vi havde faktisk snakket lidt om at udskyde baby making lidt pga noget på min kærestes studie. Men så skete det altså.

Man kan nemt tro at bare fordi man er ung så sker det i første hug, men sådan er det langt fra og det er helt normalt. Men jeg kan totalt sætte mig ind i hvor meget man ønsker det! 

Jeg ved godt det lyder åndssvagt, men det er ikke fordi, at jeg er desperat fordi det skal ske lige nu. Om det så tager et år mere, så er det også fint.

Det er virkelig fordi, jeg bliver bange for, at der er noget galt og vi ikke kan. 

Men med fornuften ved jeg godt, at det er dumt. Vi har jo en dejlig dreng på 5, og manden har næsten lige fået lavet en sædanalyse. Jeg har fået taget blodprøver, celleskrab, og gynækologisk undersøgelse. Og for 2 år siden fik jeg scannet mit underliv.

men alligevel bliver jeg altså lidt bekymret efter 6 måneder.

Anmeld Citér

5. februar 2017

Mortil2piger18

Her tog det 11 mdr at blive gravid. Jeg aborterede desværre. Nu er jeg blevet gravid igen så ialt har det taget 2 år og 6 mdr. Er nu 10+4

Anmeld Citér

5. februar 2017

Hullahop92

Første gang tog det 18 mdr. fra jeg smed p-pillerne. Troede absolut der var noget galt, men udredning viste, at alt var fint. Den første måned vi ikke aktivt forsøgt blev jeg naturligt gravid ;-) Her anden gang blev jeg gravid nærmest med det samme, så det havde helt sikkert også noget at gøre med p-pillernes eftervirkning på kroppen... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.