Jeg har også et bagespørgsmål :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

589 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. februar 2017

Trine89

Hej med jer. 

Jeg har købt en pakke amo koldhævet brunch boller som vi skulle have til morgenmad. Men jeg faldt i søvn på sofaen i aftes så fik ikke rørt dejen sammen. 

Normalt siger man at hvis man vil bruge en alm opskrift sol koldhævet skal man bare nøjes med det halve gær. 

Kan man så gøre det omvendt også. Og så putte mere gær i og så lad det hæve mindre tid ? 

Kram

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2017

lineog4

Hej med jer. 

Jeg har købt en pakke amo koldhævet brunch boller som vi skulle have til morgenmad. Men jeg faldt i søvn på sofaen i aftes så fik ikke rørt dejen sammen. 

Normalt siger man at hvis man vil bruge en alm opskrift sol koldhævet skal man bare nøjes med det halve gær. 

Kan man så gøre det omvendt også. Og så putte mere gær i og så lad det hæve mindre tid ? 

Kram

Sagtens og skal skal så lige skynde mig at sige jeg aldrig har prøvet de amo eller andre pakker. Men tænker det der er i er mel, salt og eventuelt noget fedtstof (er der også gær i?)

Anmeld Citér

4. februar 2017

Rockertand

Trine89 skriver:

Hej med jer. 

Kram

Hvis du har gær, ville jeg da bare finde en opskrift og gøre det "rigtigt" i stedet for de der færdigblandinger.

Anmeld Citér

4. februar 2017

Trine89

Rockertand skriver:

Hvis du har gær, ville jeg da bare finde en opskrift og gøre det "rigtigt" i stedet for de der færdigblandinger.

Det er fordi jeg ikke har noget alm mel.  

Anmeld Citér

4. februar 2017

Trine89

lineog4 skriver:

Sagtens og skal skal så lige skynde mig at sige jeg aldrig har prøvet de amo eller andre pakker. Men tænker det der er i er mel, salt og eventuelt noget fedtstof (er der også gær i?)

Okey. Det må jeg huske. Det endte med at manden gik til bageren. Hihi

Anmeld Citér

4. februar 2017

Trine89

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.