Synes testen er blevet svagere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.737 visninger
9 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. februar 2017

nordjyllandanne

Ja, som overskriften nok siger - så synes jeg mine teste er blevet svagere i farven her dagen efter. 

Alle test er fra Valmed, men de er dog ikke taget på samme tidspunkt. De to nyeste teste er taget her til morgen med morgenurin, så der burde de jo vise ligeså kraftigt som igår :-( Er bange for at ende ud i en bio? 

Andre med erfaring indenfor dette? Er det normalt at der kan være udsving rent farvemæssigt - for 2 streger er der jo. 

Ved godt det er dumt at teste flere gange, men det må være min svaghed. 

Mvh en frustreret pige! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2017

Steffecph

Ja det er helt normalt. Lad vær med at teste mere. Koncentrationen af HCG kan svinge og du kan ikke måle "hvor gravid" du er med tydeligheden af dine test.

Det med at de burde være kraftigere med morgenurin kan du heller ikke regne med - jeg testede kraftigst om eftermiddagen. 

Anmeld Citér

4. februar 2017

nordjyllandanne

Steffecph skriver:

Ja det er helt normalt. Lad vær med at teste mere. Koncentrationen af HCG kan svinge og du kan ikke måle "hvor gravid" du er med tydeligheden af dine test.

Det med at de burde være kraftigere med morgenurin kan du heller ikke regne med - jeg testede kraftigst om eftermiddagen. 

Tak for svar!  

Når man er førstegangs gravid, så tror jeg bare frygten er større. Især når jeg har haft pletblødning osv. Men der er ikke andet for end jeg må en tur forbi lægen mandag og få en blodprøve, så jeg kan få lidt vished! 

Det er simpelthen ulideligt at gå rundt og tvivle og frygte 

Anmeld Citér

4. februar 2017

Rockertand

Tak for svar!  

Når man er førstegangs gravid, så tror jeg bare frygten er større. Især når jeg har haft pletblødning osv. Men der er ikke andet for end jeg må en tur forbi lægen mandag og få en blodprøve, så jeg kan få lidt vished! 

Det er simpelthen ulideligt at gå rundt og tvivle og frygte 

Det er virkelig ikke for at, jeg ikke kan forstå din situation - men der er ikke grundlag for at give dig en blodprøve (faktisk skal der tages 2 for at læse en stigning). Du kan være heldig, at din læge ikke gider diskutere det med dig og bare gør det, men det garanterer altså heller ikke, at det ender godt - og det er der jo ingen, der kan forudse eller gøre noget ved.

Anmeld Citér

4. februar 2017

MorTilN

Det der gjorde mine valmet tests også og er 18+6 idag 

Anmeld Citér

4. februar 2017

Mamalou

Der er fire stk fine positive teste. Jeg tog også flere, hvor de ikke blev lige tydelige og jeg er i uge 14+3 i dag. STOP med at teste mere. Det er kun med til at gøre dig forvirret og bekymret

Anmeld Citér

4. februar 2017

Nel

Jeg kan heller ikke se grund til at du skal have taget blodprøve - dine tests er alle sammen rigtig fine. Ingen alarm overhovedet ved at nogle af dem er lidt svagere end de andre, det har ingen betydning

Anmeld Citér

4. februar 2017

nordjyllandanne

Nel skriver:

Jeg kan heller ikke se grund til at du skal have taget blodprøve - dine tests er alle sammen rigtig fine. Ingen alarm overhovedet ved at nogle af dem er lidt svagere end de andre, det har ingen betydning

Så selvom jeg får nogle test som er svagere end andre, så har dette ikke nogen betydning? 

Anmeld Citér

4. februar 2017

alenemor42

nordjyllandanne skriver:

Så selvom jeg får nogle test som er svagere end andre, så har dette ikke nogen betydning? 

Nej det har ingen betydning..... der måles kun over eller under x antal hcg i urinen.  Den kan ikke måle om det stiger eller falder. Det er falsk tryghed 

Anmeld Citér

18. december 2017

ØnskerEnBaby

nordjyllandanne skriver:

Ja, som overskriften nok siger - så synes jeg mine teste er blevet svagere i farven her dagen efter. 

Alle test er fra Valmed, men de er dog ikke taget på samme tidspunkt. De to nyeste teste er taget her til morgen med morgenurin, så der burde de jo vise ligeså kraftigt som igår :-( Er bange for at ende ud i en bio? 

Andre med erfaring indenfor dette? Er det normalt at der kan være udsving rent farvemæssigt - for 2 streger er der jo. 

Ved godt det er dumt at teste flere gange, men det må være min svaghed. 

Mvh en frustreret pige! 

Hvad endte det med? 

Jeg står i præcis samme situation nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.