Bivirkninger/mén efter fjernet galdeblære?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.354 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. februar 2017

Anonym trådstarter

Godaften de damer. 

Jeg fik tidligt i efteråret fjernet min galdeblære, jeg har lige siden døjet med at jeg skal direkte på toilet efter jeg har spist, får virkelig dårlig mave, selv hvis det bare er en simpel salat. Jeg er også begyndt at være meget øm omkring mine ar igen, ikke udenpå men hvis der bliver trykket på området eller lignende. 

Andre der har prøvet noget lignende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2017

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Godaften de damer. 

Jeg fik tidligt i efteråret fjernet min galdeblære, jeg har lige siden døjet med at jeg skal direkte på toilet efter jeg har spist, får virkelig dårlig mave, selv hvis det bare er en simpel salat. Jeg er også begyndt at være meget øm omkring mine ar igen, ikke udenpå men hvis der bliver trykket på området eller lignende. 

Andre der har prøvet noget lignende? 

Du lyder til (lige som mig) at være den ene procent der har birvirkninger efter operationen.

Det er nu 2 år siden jeg blev opereret og jeg døjer stadig med visse madvarer, jeg er efterhånden ved at finde ud af hvad jeg kan tåle og hvad jeg absolut skal holde mig fra, hvis ikke jeg vil bruge resten af dagen på toilettet, jeg fik piller der tog det værste, ved ikke om det kunne være en mulighed for dig

Anmeld Citér

3. februar 2017

Anonym trådstarter

Liland skriver:

Du lyder til (lige som mig) at være den ene procent der har birvirkninger efter operationen.

Det er nu 2 år siden jeg blev opereret og jeg døjer stadig med visse madvarer, jeg er efterhånden ved at finde ud af hvad jeg kan tåle og hvad jeg absolut skal holde mig fra, hvis ikke jeg vil bruge resten af dagen på toilettet, jeg fik piller der tog det værste, ved ikke om det kunne være en mulighed for dig

Okay, jeg må prøve at snakke med lægen. 

Jeg synes nogen gange det kan være svært at finde ud af hvad der går i maven. Kan fx indimellem spise et stykke kage uden problemer, men så går fx grøntsager og salat lige i maven.

Har dog erfaret at mad med fløde, olie og andre fedtstoffer i den dur går direkte i maven. 

Anmeld Citér

4. februar 2017

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Okay, jeg må prøve at snakke med lægen. 

Jeg synes nogen gange det kan være svært at finde ud af hvad der går i maven. Kan fx indimellem spise et stykke kage uden problemer, men så går fx grøntsager og salat lige i maven.

Har dog erfaret at mad med fløde, olie og andre fedtstoffer i den dur går direkte i maven. 

Jeg har i sær problemer med :

Kål

Fløde

fedtstoffer (især de animalske)

Sødmælk

Yoghurt med for høj fedt procent

og ellers ting hvor fedt procenten er høj

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.