Min kære mormor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

600 visninger
8 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. februar 2017

Kng1994

Jeg har virkelig brug for inputs fra folk som ikke er følelsesmæssigt involverede!! 

Jeg har altid stået min mormor&morfar nært. Min mormor er 75år, og har indtil for få år siden været godt igang med pensionisttilværelsen, B.la ved at ordne have, strikke, læse osv. 

Min familie og jeg har bemærket at hun inden for det sidste år, er blevet meget glemsom - og vi har egentlig bare grint 'af' hende(lyder vildt tarveligt!) 

min moster har så snakket med min morfar, hvor han fortæller den er helt gal med hende. En aften de skulle i seng, står mormor med gæstedynen og vil gi den til morfar, hvor han så spørger hvad han skal med den? Hun svarer så, jamen min mand skal jo sove med dynen der ligger i sengen. 

Derudover har hun så i et halvt års tid, spurgt om stuen ikke snart kunne blive malet. Den har trængt til det, og morfar er så gået igang. Da han står og maler går hun hen til ham og siger 'hvor er det dog dejligt du gider at hjælpe os med at få malet, hvad skal du dog have for det?' 

Min kære morfar er selvfølgelig smadder ked af det, og vi opfordret ham til at få hende til lægen - så hun kan blive udredt hvad enten det er demens, svulst, hjerneblødning etc. 

Jer der har stået i lignende situationer, hvad har I gjort for at hjælpe bedst muligt? Jeg selv er smadder ked af, at 'miste' min mormor... men jeg lever ikke med hende til hverdag og vil selvfølgelig gøre ALT for at hjælpe min morfar. 

Hjælp hjælp hjælp!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2017

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Hun skal til lægen og udredes. For en simpel urinvejs infektion kan også gøre ældre mennesker konfuse og glemsomme. 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Anonym

Ved godt, at det har været kærligt ment, med at i har grint af mormor, når hun har sagt ting i ikke lige plejer at hører fra hende, Men vil så os lige vende den om at sige på en go måde, at når en dame er så højt oppe i alderen, så er det rigtig tarveligt, at i griner af hende (og igen, forstår godt det du skriver, med at der ikke har været noget ondt i det overhovedet)

havde jeg oplevet det samme, så ville mine alarmklokker ringe lige med det samme.. jeg ville prøve at ligge mærke til hendes ord, glemsomhed, samt snakke med morfaren om det, i stedet for at grine af det. 

Jeg ville forhører mig hos hendes læge -det skal nok være hendes mand der Gør det, fortælle lægen hele historien, om spørg til råds om hvad i som familie skal Gøre nu, for mormoren. Er sikker på lægen har prøvet lignede situationer.. og kan komme med råd. 

Så i stedet for at bruge energi på at grine, så fat knoglen i morgen og få sat gang i tingene.

håber virkelig det bedste for jeres mormor. Og husk, jeg mener intet ondt omkring det med at i griner af hende, og forstå godt hvad du skriver, at det kun er kærligt ment, men igen, hjælp morfaren og mormoren og få hende undersøgt, ring til hendes læge allerede i morgen, så hun kan få hjælp

Anmeld Citér

1. februar 2017

Kng1994

Anonym skriver:

Ved godt, at det har været kærligt ment, med at i har grint af mormor, når hun har sagt ting i ikke lige plejer at hører fra hende, Men vil så os lige vende den om at sige på en go måde, at når en dame er så højt oppe i alderen, så er det rigtig tarveligt, at i griner af hende (og igen, forstår godt det du skriver, med at der ikke har været noget ondt i det overhovedet)

havde jeg oplevet det samme, så ville mine alarmklokker ringe lige med det samme.. jeg ville prøve at ligge mærke til hendes ord, glemsomhed, samt snakke med morfaren om det, i stedet for at grine af det. 

Jeg ville forhører mig hos hendes læge -det skal nok være hendes mand der Gør det, fortælle lægen hele historien, om spørg til råds om hvad i som familie skal Gøre nu, for mormoren. Er sikker på lægen har prøvet lignede situationer.. og kan komme med råd. 

Så i stedet for at bruge energi på at grine, så fat knoglen i morgen og få sat gang i tingene.

håber virkelig det bedste for jeres mormor. Og husk, jeg mener intet ondt omkring det med at i griner af hende, og forstå godt hvad du skriver, at det kun er kærligt ment, men igen, hjælp morfaren og mormoren og få hende undersøgt, ring til hendes læge allerede i morgen, så hun kan få hjælp

Du har helt ret, og i starten har vi bare tolket det som ren og skær glemsomhed og hun har selv grint med .. men efter vi har fået fortalt de historier med hun nærmest ikke ved hvem morfar er, ser vi selvfølgelig meget alvorligt på hendes helbred og griner selvfølgelig ikke ad hende mere. Her den anden dag spurgte hun ham sågar 'har jeg egentlig haft et godt liv?'

Vi er igang med at få ham til at kontakte deres læge og håber og beder til at vi kan få et svar, så vi kan handle ud fra hvad hun fejler.. hvis hun fejler noget.����

Anmeld Citér

2. februar 2017

Anonym

Du har helt ret, og i starten har vi bare tolket det som ren og skær glemsomhed og hun har selv grint med .. men efter vi har fået fortalt de historier med hun nærmest ikke ved hvem morfar er, ser vi selvfølgelig meget alvorligt på hendes helbred og griner selvfølgelig ikke ad hende mere. Her den anden dag spurgte hun ham sågar 'har jeg egentlig haft et godt liv?'

Vi er igang med at få ham til at kontakte deres læge og håber og beder til at vi kan få et svar, så vi kan handle ud fra hvad hun fejler.. hvis hun fejler noget.����

Det lyder så dejligt. Jeg håber inderligt det bedste for hende, ham og jer, men det er uhyggeligt, at tingene kan gå fra at være fantastiske, til pludselig som det i oplever nu.

Giv endelig en update, når i har taget skridtet videre.  for det bedste.

Anmeld Citér

2. februar 2017

God-mor

Som en anden også skriver så kan det være en urinvejsinfektion. Det er det første hun burde tjekkes for, fordi det kan gøre ældre mennesker meget konfuse og kan minde om begyndende demens. Min farmor begyndte at vrøvle meget for et par år siden, lidt ala i stil med det du beskriver med din mormor, og hun er frisk i hovedet i dag. Hun havde simpelthen en gedin blærebetændelse. 

Men jeg har også arbejdet på et demens afsnit og det du fortæller om mormor, får da mine alarmklokker til at bimle lidt. Ville helt sikkert få hende til lægen, så hun kan blive undersøgt. 

Vi har altså også grint lidt over farmor, når hun sagde helt tosset ting. Det skal du ikke være flov over. Det er også en måde at "overkomme" det på.

Anmeld Citér

2. februar 2017

alenemor42

Jeg tænker umiddelbart at hun udredes hos lægen for evt. Demens. Tvivler på uvi når det har stået på så længe .

Men til lægen med momse 

Anmeld Citér

2. februar 2017

Patriark

Anonym skriver:

Det er rart man kan svare anonymt, hva!? Så behøver man nemlig ikke stå ved sin mening...

Du har læst trådstarters indlæg, som fanden læser biblen, hvorfor dit svar også bliver derefter. 

Godt man kan være anonym, hva!?

Anmeld Citér

2. februar 2017

Anonym

Patriark skriver:

Det er rart man kan svare anonymt, hva!? Så behøver man nemlig ikke stå ved sin mening...

Du har læst trådstarters indlæg, som fanden læser biblen, hvorfor dit svar også bliver derefter. 

Godt man kan være anonym, hva!?

Jeg tror hvis du LÆSER det der står skrevet, så er det skrevet ganske almindeligt og os forklaret, at der ikke er noget ondt i det der er skrevet. Det er ligeså dejligt at være anonym, som du er bag dit navn. Hvis der er mere du skal ud med så Gør du bare det, det er kun rart at man får det bedre derefter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.