H-Nielsen skriver:
Det har jeg aldrig hørt om før 
på min søns skole får alle en iPad med et specielt program man så kan søge tilskud til at kommunen til at få på iPaden hjemme osse, for det ret dyrt.
Så her feks ser vi på den om morgenen og kan så eks se at de skal ha dansk (de har skruktur på alt, men min søn kan kkke huske det)
og i skolen kan han eks Se hva vi skal ha og spise.
det hjælper dog ikke på uhensigtsmæssig adfær for min dreng. Og pt vil han IKKE i skole
og sparker på taxien kaster mes sten og skriger når den kommer.
han er 9 år
Det din søn har er formodentlig i højere grad et skema, et overblik over hvad skal jeg Ida, en ydre struktur.
De sociale historier og for den sags skyld coping card bruges i højere grad til at lave strategier for handlinger, sekvenser eller som i dette tilfælde skift.
Det kan fx være en social historie om vrede alla:
Jeg hedder Line, jeg er 42 år gammel.
Når min mand glemmer madpakken til min store datter så bliver jeg sur.
Når jeg bliver sur så går jeg ud på toilettet og lukker døren.
På toilettet tæller jeg til ti
Når jeg har talt til 10 kommer jeg ud og går videre med det jeg var i gang med.
Den historie læser man så sammen en eller flere gang om dagen og så er teorien at det bliver en vane/en strategi som mennesket vil bruge i den givne situation - vi skaber et narrativ som kan skabe en ændring. Teorien er at fx elever inden for autisme spektret har svært ved for ikke at sig umuligt, at forstå hvad det gode valg er, hvad gør man i en specifik situation og derfor giver vi dem fortællingen uden for mange forklaringer og ord, men som en afvisende historie.