ikke betalt skat i januar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

957 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. februar 2017

Anonym trådstarter

hej

min mands løn var noget høj her 31 januar.. kigger lønseddel igennem og kan se at han har betalt am bidrag og alle de der små bidrag men kan se at der står skat og trækprocent og der er trukket 0 kr. han har altså ikke betalt den almindelige skat..

han er ansat i privat 4 mamds firma  og har været ansat i 5 måneder men har aldrig haft problemer med lønnen før.. 

nogen der ved noget? vi gemmer self pengene ( så de kan få dem tilbage)  og kontakter chefen men han er på ferie og kommer først på arbejde torsdag eller fredag. Er der noget med noget fradrag eller andet der gør at han lige pludselig ikke betaler skat? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2017

Anpau

Anonym skriver:

hej

min mands løn var noget høj her 31 januar.. kigger lønseddel igennem og kan se at han har betalt am bidrag og alle de der små bidrag men kan se at der står skat og trækprocent og der er trukket 0 kr. han har altså ikke betalt den almindelige skat..

han er ansat i privat 4 mamds firma  og har været ansat i 5 måneder men har aldrig haft problemer med lønnen før.. 

nogen der ved noget? vi gemmer self pengene ( så de kan få dem tilbage)  og kontakter chefen men han er på ferie og kommer først på arbejde torsdag eller fredag. Er der noget med noget fradrag eller andet der gør at han lige pludselig ikke betaler skat? 

Det virker underligt. Tror ikke det har noget med fradrag at gøre, da vi jo lige er begyndt på et nyt kalenderår og dermed fradragsår. Hvis han har betalt for meget i skat sidste år, vil han få dem til april, og ikke nu. Det lyder som om, at der er sket en fejl på lønningskontoret. Tag fat i chefen (eller den der står for hans løn) og hør hvad der er sket.

Anmeld Citér

1. februar 2017

ninibadini

Hej prøvede det samme et år. Det skyldtes at jeg havde ændret i min forskudsopgørelse og de på en eller anden måde troede at jeg ville bruge mit skattekort som et slags frikort, så man bare bruge hele sit samlede årlige fradrag på én gang til det var brugt,hmm  men jeg ringede til skat og de ændrede det. Så var der selvfølgelig mindre fradrag pr måned resten af året

Anmeld Citér

1. februar 2017

FruK

De kan måske have glemt at hente hans nye skatteoplysninger fra Skat. Han kan selv logge ind på skat.dk og se, hvordan hans fradrag og træk% burde have set ud. Det er i øvrigt en gid ide at tjekke det - det er jo hans eget ansvar at oplysningerne hos Skat er rigtige, arbejdsgiveren skal bare hente det fra Skat. 

Anmeld Citér

1. februar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

hej

Det skete også for mig sidste år. Også først på året. Det blev bare regnet med. Gem pengene og når opgørelsen kommer så kan man gå ind og indbetale pengene. 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

hej

Jeg mener godt det kan være fradraget - det betyder jo så at resten af fradraget er mindre de næste måneder. Og at han så skal betale mere i skat senere...

Men det er meget normalt at der er kuk i årets første løn - om end super irriterende 

Anmeld Citér

1. februar 2017

LineBL

I og med at han ikke har været ansat i så lang tid, så er det hans forskudsopgørelse i skal kigge på, systemet henter automatisk oplysninger for det foregående år. Og i og med det ikke er det samme, skal i nok rette det. Hvis indkomsten er under 42.000 bliver der dannet et frikort. Hvis forskudsopgørelse ser rigtig ud, så er det chefen der skal rette det 

Anmeld Citér

2. februar 2017

Anonym trådstarter

tak for alle jeres svar.

Vi har kigget på forskudopgørelsen og den passer. 

så han må have fat i chefen når han kommer hjem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.