Anonym skriver:
Når man som enlig påbegynder fertilitetsbehandling, hvordan ser forløbet så ud? Hvis man er et par, som er ufrivilligt barnløse, skal man jo igennem en masse undersøgelser for at finde ud af årsagen til, at man umiddelbart ikke kan få børn. Men når man er enlig er der jo som udgangspunkt ikke noget i vejen, andet end at man mangler noget sæd.
Så hvad skal man igennem som enlig i fertilitetsbehandling (jeg tænker mest på IUI, ikke hormonstimulation eller IVF)?
Samtaler, undersøgelser osv.? Er der evt nogen der vil dele deres erfaringer? 
Jeg har selv været igennem behandling som enlig i Horsens, og venter nu en lille pige her i Februar 
Det første jeg gjorde var at tage kontakt til egen læge, det er nemlig dem som henviser. Her skulle jeg igennem en cyklus have taget 3 blodprøver, for at måle nogle hormoner, som har betydning for fertiliteten.
Samt have taget en test for Klamydia, HIV, tjekkes for om jeg havde antistoffer imod Røde Hunde og en Smear test. Derefter blev jeg indkaldt til en samtale på Horsens fertilitetsklinik, og kunne umiddelbart starte behandling i min næste cyklus - Der gik lige noget tid fra lægebesøget til samtalen i Horsens, men ikke overdreven lang tid.
Efter min første IUI som ikke endte i graviditet, skulle jeg have foretaget en gennemskylning af æggelederne for at se om der var passage - jeg har nemlig tidligere haft Klamydia.
I 2. IUI var der gevinst
mine behandlinger er gjort uden hormon stimulering, på nær ægløsnings sprøjten.
Håber det svare lidt på dit spørgsmål, ellers må du bare skrive 
Anmeld
Citér