Kan det være svangerskabforgifting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

408 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. februar 2017

dd2016

Håber der er nogen der er vågn. Jeg har haft det meget underligt de sidste 2 dage. Og det er blevet værre her til aften.

Voldsom hjertebanken og svært ved at trække vejret. Det trykker for ørene og i hovedet. Ja gør også ondt i ørene. Det bobler helt vildt i underlivet heletiden på en mærkelig og ikke rar måde. Og så har jeg selvfølgelig kvalme, men det har jeg haft siden uge 6 (20+1) Jo så bobler det også mærkeligt i næsen   Er lidt i panik fordi jeg bliver bange når jeg læser om svangerskabforgifting, men ved ikke om de symptomer jeg har grund nok til at ringe til vagt lægen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2017

Miti's mama

Ring hellere en gang for meget end en gang for lidt. Hvis du mistænker svangerskabsforgiftning, så ring. 

Anmeld Citér

1. februar 2017

dd2016

Miti's mama skriver:

Ring hellere en gang for meget end en gang for lidt. Hvis du mistænker svangerskabsforgiftning, så ring. 

Okay det gør så  

Anmeld Citér

1. februar 2017

Stivdie

Jeg er helt enig, hellere ringe en gang for meget end for lidt, hvis du er bekymret. Dog vil jeg også sige, at jeg ikke synes de fleste af dine symptomer lyder som svangerskabsforgiftning, kun svært ved at trække vejret. 

Det du skal holde øje med er ødemer (væske i kroppen), kraftig vægtstigning (flere kilo på få dage), hovedpine, flimrende eller prikker for øjnene, trykken for brystet (som om nogen sad på din brystkasse) og ondt i øverste del af maven. 

Din læge og jordemoder tjekker dig i øvrigt for SSF hver gang du er hos dem. 

Du kan se en liste her:

http://www.jordemoderforeningen.dk/nyhedsbreve/nyhedsbreve/nyhedsbrev-for-gravide/singlevisning/artikel/svangerskabsforgiftning/ 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Du skal selvfølgelig ringe til din JM hvis du er bekrymret,men som en der tidligere har haft meget svær SSF,er der intet ved det du nævner,der tegner på SSF.

Det lyder mere som en omgang forkølelse/influenza.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.