Sættes igang?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2017

Anonym trådstarter

Hejsa. 

Jeg er 37+2 og har så mange smerter og gener at min hverdag for det meste er i sengen det meste af tiden. Derfor frygter jeg at gå 3-5 uger endnu,  da det kun bliver værre. 

Kan man sættes igang før tid grundet dette?  Og hvad kan jordmoder gøre.  Ved der er noget der hedder hindeløsning,  men har det noget effekt og hvad er det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvis du har så mange gener, så er det vel noget som din JM allerede er klar over. Hvis hun vurderede at du burde sættes i gang, så ville hun henvise dig til en fødselslæge. 

Men det er yderst sjældent at man sætter en fødsel i gang så meget før termin, så længe at barnet har det godt. Så må mor "bare" holde ud, selv om det er ulideligt. 

En hindeløsning er en slags underlivsundersøgelse, hvor JM forsøger at løsne hinderne. Det kan fremprovokere veer, men det er ikke sikkert at det virker. Det er som regel lige omkring termin, at JM vil gøre det. Det er ikke alle som tilbyder det, og det er ikke altid at det har nogen effekt.

Anmeld Citér

31. januar 2017

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Hvis du har så mange gener, så er det vel noget som din JM allerede er klar over. Hvis hun vurderede at du burde sættes i gang, så ville hun henvise dig til en fødselslæge. 

Men det er yderst sjældent at man sætter en fødsel i gang så meget før termin, så længe at barnet har det godt. Så må mor "bare" holde ud, selv om det er ulideligt. 

En hindeløsning er en slags underlivsundersøgelse, hvor JM forsøger at løsne hinderne. Det kan fremprovokere veer, men det er ikke sikkert at det virker. Det er som regel lige omkring termin, at JM vil gøre det. Det er ikke alle som tilbyder det, og det er ikke altid at det har nogen effekt.

Tak for svar..  Jeg må snakke med JM. 

Det er virkeliig bare en lang ventetid når man har det sådan.... 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Liv_86

Måske din jm vil lave en hindeløsning omkring termin, men der er jo også næsten 3 uger endnu. 

Man kan også kun få en hindeløsning hvis forholdene er til det, man skal fx have afkortet blød livmoderhals og være åben. Jeg havde personligt ikke selv gav af det og gik ikke i fødsel og så gjorde det vildt ondt. 

Anmeld Citér

1. februar 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg havde samme gener nok lidt værre på grund af kroniske smerter og jeg kunne først blive sat igang 39+0 og vil jeg klart ikke anbefale 

Man tror det bliver nemt men jeg gik med veer i 3-4 dage før de kunne tage mit vand og det var et smerte helvede man blev voldsomt udmattet og kunne ikke holde ud at være til så hellere gå med generne og vente på kroppen selv er klar til at gå i fødsel  

Man bliver heller ikke sat igang så lang tid før tamin da baby ikke er klar til at komme endnu 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Stivdie

Husk på det ikke er sikkert, du skal vente så længe. Jeg udviklede svangerskabsforgiftning og skulle derfor sættes i gang i 38+0, da der var risiko for barnet. Det nåede jeg så bare ikke til, da jeg gik i spontan fødsel og fødte i 37+5 ☺

Du er teknisk set inden for tid nu, så du kan sådan set føde hvornår det skal være 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Anonym trådstarter

Tak for svar allesammen. 

Jeg må bare håbe at fødslen snart går igang af sig selv,  så jeg snart kan slippe af med de her smerter.  Dog vil jeg snakke med JM omkring igangsættelse omkring termin,  så jeg ikke skal gå over. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.