Kan man få pco efter graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.812 visninger
8 svar
1 synes godt om
30. januar 2017

Anonym trådstarter

Sagen er den, at jeg har en søn på 3, som min kæreste og jeg havde nemt ved at lave (på 4 måneder). Nu ønsker vi meget én mere, så jeg har ikke været på p-piller siden august 2016. Min cyklus er meget uregelmæssig, den sidste var på 62 dage og denne her er på dag 75  Jeg går og er så bange for, om jeg mon har pco? Kan man godt få det, selvom man tidligere har haft nemt ved graviditet og ikke har haft problemer med cyklus før? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2017

Bb2015

Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg har en søn på 3, som min kæreste og jeg havde nemt ved at lave (på 4 måneder). Nu ønsker vi meget én mere, så jeg har ikke været på p-piller siden august 2016. Min cyklus er meget uregelmæssig, den sidste var på 62 dage og denne her er på dag 75  Jeg går og er så bange for, om jeg mon har pco? Kan man godt få det, selvom man tidligere har haft nemt ved graviditet og ikke har haft problemer med cyklus før? 

Min umiddelbare tanke er at det ligger i generne og at du så har haft det hele tiden men bare været meget heldig sidste gang. Synes det bedste ville være at ringe til lægen og bede om en snak om din uregelmæssige cyklus samt lufte dine bekymringer 

Anmeld Citér

30. januar 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min veninde har en dreng på 7 år. Hun fik konstateret pco, efter hendes første graviditet. Vh stine

Anmeld Citér

30. januar 2017

Anonym trådstarter

Michfich skriver:

Min umiddelbare tanke er at det ligger i generne og at du så har haft det hele tiden men bare været meget heldig sidste gang. Synes det bedste ville være at ringe til lægen og bede om en snak om din uregelmæssige cyklus samt lufte dine bekymringer 

Har bare aldrig haft problemer med mine cyklus før. Tak for svar  

Anmeld Citér

30. januar 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Min veninde har en dreng på 7 år. Hun fik konstateret pco, efter hendes første graviditet. Vh stine

Hvor jeg dog håber, at jeg ikke har det! Tak for svar 

Anmeld Citér

30. januar 2017

Wheelybug

Hej med dig

PCO kan godt først vise sig lang tid efter stop af p-piller. Så hvis du lige var stoppet på p-piller, da du sidst blev gravid efter fire måneder, er det ikke sikkert, at du nåede at opdage det. Jeg har MFO -en slags pco uden insulin-resistens. Det viste sig først ca 7 måneder efter stop af p-piller ved at mine cyklusser pludselig blev længere og længere (op til 55 dage vistnok). Startede derefter på hormoner for at få ægløsning og blev gravid i forsøg første 

Held og lykke med det 

Anmeld Citér

31. januar 2017

Guldlok88

Det kan også være at din cyklus ikke har reguleret sig endnu, efter dit p-pille stop.. 

Anmeld Citér

31. januar 2017

tweety2060

JL87 skriver:

Hej med dig

PCO kan godt først vise sig lang tid efter stop af p-piller. Så hvis du lige var stoppet på p-piller, da du sidst blev gravid efter fire måneder, er det ikke sikkert, at du nåede at opdage det. Jeg har MFO -en slags pco uden insulin-resistens. Det viste sig først ca 7 måneder efter stop af p-piller ved at mine cyklusser pludselig blev længere og længere (op til 55 dage vistnok). Startede derefter på hormoner for at få ægløsning og blev gravid i forsøg første 

Held og lykke med det 

Hvad klassificerer MFO? 

Anmeld Citér

31. januar 2017

Wheelybug

Hvad klassificerer MFO? 

Hej igen

Det er multifollikulære ovarier og betyder, at jeg - ligesom piger med PCO - har mange ægfollikler. Derfor ved min krop ikke altid, hvilken ægblære der skal tage styringen og vokse sig stor - derfor de lange cyklusser 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.