Kraftig mens (ikke for sarte sjæle)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

690 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej alle 

Min kæreste og jeg startede på PB for 3 måneder siden, og vi har desværre ikke haft heldet med os endnu.

Jeg stoppede på p-piller i oktober efter 2 år på pillen, og har helt fra start haft almindelig, regelmæssig mens. Jeg har aldrig blødt ret meget, og oplevede ingen forskel, dengang jeg begyndte at tage p-piller (har hørt at nogle bløder mindre med p-piller). Da jeg fik min mens i går, var den bare enormt kraftig (i hvert fald i forhold til min normal). Måtte skifte tampon med knap 3 timers mellemrum, og det var virkelig på grænsen - skulle nok være skiftet med mindre mellemrum, for når jeg tog dem ud, hang der en del efter   Normalt skrifter jeg efter 7-8 timer, og der er tamponere slet ikke så "fuld". Der var desuden en del mørke blodklumper i i går, og her til morgen vågnede jeg op med våde trusser, fordi tamponere ikke kunne tage det hele  og det efter kun 6 timer liggende. Har seriøst aldrig oplevet noget lignende.

Nu til mit spørgsmål. Er det normalt at man kan få en kraftigere mens efter p-pille stop? Hvis ja, bliver det så ved eller er der en kort periode? Her mener jeg kraftigere, end før man startede på p-piller  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er helt normalt at mens bliver kraftigere, når man stopper på p piller. 

Min er forsat meget kraftig her 4 år efter p pille stop. 

En anden ting.. Det er en rigtig skidt ide at have en tampon siddende 8 timer. Jeg ved ikke om du har hørt om TSS? 

Jeg vil virkelig fraråde dig, at have en tampon siddende mere end max 4 timer. 

Nu bløder jeg kraftigt, så jeg skifter hver time eller hver anden time, når jeg bruger tampon. Men jeg overvejet meget at prøve den der menstruationskop. Den skulle virkelig være god, hvis man oplever kraftig blødning.

Anmeld Citér

30. januar 2017

Louisevilhababy

Jeg har ikke været på p-piller i mange år, men jeg kan fortælle dig at kraftig menstruation en gang imellem, er helt normalt! Der kan sagtens være uregelmæssigheder i din mens og især med alderen kan det ske oftere. Se det positivt, for med klumper, betyder det at din slimhinde bliver skiftet ud (mener det er det den hedder) hvilket er godt! Min menstruation for to cyklusser siden, var ekstrem, mange klumper på en dag og jeg sad derude ca hver 1/2 time og blødte igennem 8 par trusser ... det var p.... irriterende og stressende! Så jeg ved hvordan det er, og det virker så voldsomt!

Jeg fik af vide at jeg havde en mindre cyste i underlivet, men at den ikke sad forkert og ikke generede noget, cyster er normalt at udvikle også ... det kan være den der nogengange giver mig uregelmæssig mens, fortalte min gynækolog :-)

Håber det kan give dig svar !

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.