Forældre på su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

344 visninger
5 svar
1 synes godt om
29. januar 2017

Josephinesmor

Nogen der kan fortælle mig omkring SU som forsørger? Jeg kan simpelthen ik finde rundt i det.. el er der nogen af jer der er på SU og har barn? Er uddannet Ssa men overvejer at læse videre og den er på SU.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2017

Mor Christa

Det kommer an på om forældrene bor sammen  eller ikke! 

Hvis i bor sammen, får du helt almindelig SU som forsøger, dog med mulighed for at låne ca 1400kr ekstra om måneden i SU lån .. hvis du er enlig forsørger, så får du dobbelt SU, og stadig mulighed for at låne de ekstra. 

Man kan altid - forældre eller ej - låne ca 2700kr om måneden i SU lån. :-) 

Anmeld Citér

29. januar 2017

migxher

Mor Christa skriver:

Det kommer an på om forældrene bor sammen  eller ikke! 

Hvis i bor sammen, får du helt almindelig SU som forsøger, dog med mulighed for at låne ca 1400kr ekstra om måneden i SU lån .. hvis du er enlig forsørger, så får du dobbelt SU, og stadig mulighed for at låne de ekstra. 

Man kan altid - forældre eller ej - låne ca 2700kr om måneden i SU lån. :-) 

What she said.

Plus du kan få en smule mere i børne unge ydelse, op til 1800 i kvartalet er det vist. 

Bor du sammen med en anden su modtager eller en på kh kam du også få forsørger tillæg. der er vist på ca 1200 i måneden efter skat. 

Anmeld Citér

29. januar 2017

Josephinesmor

migxher skriver:

What she said.

Plus du kan få en smule mere i børne unge ydelse, op til 1800 i kvartalet er det vist. 

Bor du sammen med en anden su modtager eller en på kh kam du også få forsørger tillæg. der er vist på ca 1200 i måneden efter skat. 

Okay. Hmm ja.. jeg bor med min kæreste som arbejder. Så har jeg mine 2 børn i en 7/7 ordning, og har kun adressen på den mindste. Men hvis man tager lån, kommer man da til at skylde meget tilbage efter en 4 årig uddannelse 

Anmeld Citér

30. januar 2017

Fremad

Du vil få alm Su sats, altså godt 6000 kr før skat, pg mulighed for et lån på Ca 4500...

Anmeld Citér

30. januar 2017

migxher

Josephinesmor skriver:

Okay. Hmm ja.. jeg bor med min kæreste som arbejder. Så har jeg mine 2 børn i en 7/7 ordning, og har kun adressen på den mindste. Men hvis man tager lån, kommer man da til at skylde meget tilbage efter en 4 årig uddannelse 

Ja det er mange penge at skylde vi dog klaret os fint uden su lån 2 mand på su og 2 små børn. Vi lever ikke det vilde luksus liv selvfølgelig men vi lever helt fint og mangler ikke noget 

Men nu bor vi også billigt og har ikke bil. Det giver en del råderum i økonomien.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.