Planlagt kejsersnit efter termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Mit kejsersnit var planlagt til

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

707 visninger
5 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2017

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde som har fået lov at vente til i selv gik i fødsel før i kom ind til planlagt kejsersnit? Jeg ved de har gjort det i England, men hvad med her i Danmark? Jeg vil meget gerne have at både min krop og baby er helt klar før kejsersnittet foretages, så det ville være en perfekt løsning for mig. Har lidt på fornemmelsen at det mest normale er 1-2uger før termin, men er det andet muligt?

Jeg gik iøvrigt 14 dage over tid med den første hvis det betyder noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2017

Frk.S

Altså med min nr. 2 fik jeg planlagt kejsersnit 5 dage efter termin. Men det var fordi det først blev besluttet 3 dage efter termin at det skulle være kejsersnit. 

Grunden til at man laver det før er vel netop for at forsøge at undgå at man går i fødsel inden - i så fald skal kejsersnittet jo laves lidt mere akut.

Måske det også kommer an på grunden til at du skal have kejsersnit. Men du kan da altid spørge på fødestedet om de vil være med til det. 

Denne gang skal jeg også have kejsersnit (da jeg desværre allerede har fået to, så det er det de anbefaler). Jeg skal have lavet det en uge før termin og jeg har da selv tænkt på det, da nr. 1 kom 14 dage over termin og nummer 2 jo så 5 dage over. Om lillesøster er lige så "klar" som de var. 

Men jeg skal helst ikke gå i fødsel inden da det jo er veerne der ikke er så gode for mine gamle ar. Så hvis jeg skulle gå i fødsel før tid, så skal jeg ind med det samme til overvågning og akut / semiakut kejsersnit. 

Anmeld Citér

27. januar 2017

Drwhosaidthat

Det kommer nok lidt an på grunden til at du skal have kejsersnit. Hvis det er en absolut grund (fx placenta prævia), så får du ikke lov til at vente til termin. Hvis det er en relativ grund, fx foster i underkropsstilling, så kan det godt være de går med til det.

Kan sagtens forstå din tanke om gerne selv at ville gå i fødsel, men de fleste steder vil man gerne planlægge det til dagtiden, så man er sikker på at der er personale til det, og at det ikke bliver unødigt presset.  

Hvis du kommer fx om natten, kan du jo også risikere at der er andre mere akutte kejsersnit, og dit derfor må vente og det på den måde bliver en stresset eller ærgelig situation. 

Held og lykke med det. 

Anmeld Citér

28. januar 2017

Tascha26

Anonym skriver:

Er der nogen herinde som har fået lov at vente til i selv gik i fødsel før i kom ind til planlagt kejsersnit? Jeg ved de har gjort det i England, men hvad med her i Danmark? Jeg vil meget gerne have at både min krop og baby er helt klar før kejsersnittet foretages, så det ville være en perfekt løsning for mig. Har lidt på fornemmelsen at det mest normale er 1-2uger før termin, men er det andet muligt?

Jeg gik iøvrigt 14 dage over tid med den første hvis det betyder noget.

Jeg fik planlagt kejsersnit 13 dage før termin.

Anmeld Citér

28. januar 2017

Anonym trådstarter

Ja i har helt ret... grunden til mit Ks er ikke akut og jeg måtte i realiteten gerne forsøge selv hvis jeg havde mod på det, men det har jeg ikke, veerne skræmmer mig dog ikke (72 timer sidst så jeg er overbevist om at vi nok skal nå det) 

Anmeld Citér

30. januar 2017

anonym12

Det kunne være en skønt at baby kunne få gavn af veerne ved PKS. Jeg tror dog ikke man får lov.

Det er nok det der afholder mig fra at håbe på PKS ved næste barn.....hvis vi skal have flere. Så hellere AKS igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.