Fostrets bevægelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

426 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg er i uge 31 og de sidste par uger har jeg mærket nogle bevægelser, som jeg ikke kan huske fra min første graviditet. 

Jeg plejer at mærke spark, skub, hikke og lign. Men jeg mærker også noget som om babyen ryster eller får strøm (lyder mærkeligt, I know). Jeg ved ikke hvordan jeg ellers kan forklare det. 

Det kan vare et par sekunder eller 7-8. 

Har I oplevet lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2017

Miti's mama

Ja, havde det en del i første graviditet og lidt her anden gang også. Var i lang tid overbevist om at det var fordi baby havde epileptiske anfald! Men... min læge sagde det var helt normalt, og min datter har det da også helt fint. Bare en af de der mærkelige graviditetsting åbenbart.

Anmeld Citér

27. januar 2017

Katia Juul Skovgaard

Ej, hvor skønt at læse andre oplever det samme.. Troede jeg havde fået pip
Og endnu bedre at læse det er normalt

Anmeld Citér

27. januar 2017

CC79

Er også i uge 31 og har oplevet det samme på det seneste. Blir også lidt forskrækket men baby virker til at have det ok så det betyder nok ik noget men hold nu op hvor føles det underligt.

Anmeld Citér

27. januar 2017

sasaba

Jeg har et par gange prøvet hvor det føles lidt ligesom om hun bokser. Altså som om hun bruger begge hænder til at bokse MEGA hurtigt. Tænker antallet er cirka 5 bokseslag i alt. Jeg ved ikke hvordan hun gør det, men jeg er absolut ikke bekymret for det. Nu har hun ikke gjort det i mange uger, i hvert fald ikke hvor jeg har bemærket det! Jeg er 30+0 

Anmeld Citér

27. januar 2017

Anonym trådstarter

Ej piger. Tusind tak for jeres beskeder. Nu er jeg mere rolig. 

Tænkte også på epileptiske anfald for det føles virkelig sådan. Men jeg turde ikke skrive det eller nævne det for jeg var bange for at nogen skrev at det ER epilepsi 

Tak 

Anmeld Citér

27. januar 2017

Carina:-)

Det er rystelser fordi barnets nervesystem er umodent 

Det ses også ved præmatur ørn tit helt frem til termin og er helt normalt 

Anmeld Citér

27. januar 2017

Babilooo

Carina:-) skriver:

Det er rystelser fordi barnets nervesystem er umodent 

Det ses også ved præmatur ørn tit helt frem til termin og er helt normalt 

Jeg oplevede det faktisk de første uger med min søn. ... så det var efter fødsel. Hans ben rykkede hurtigt for så at stoppe. Det var ikke epilepsi  heller.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.