Hvor starter man???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

403 visninger
7 svar
2 synes godt om
26. januar 2017

Mortil2piger18

Hej tøser. Er nu 9+1 og alt så fint ud til scanning. 

Vi tog derefter ud at kigge i baby forretninger, bare for hyggens skyld, det var så hyggeligt og bare gå at kigge. 

Hvilket bringer spørgsmålet frem, hvor starter man? Hvad skal man købe først? Vi begynder ikke at købe før efter uge 12 tror jeg, men jeg aner ikke hvor vi skal starte? 

Hvad startede i med at købe?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

Enitst86

Hmm... Vi ventede også til efter nakkefoldscannimg med at købe noget.. Så begyndte vi med de store ting såsom puslebord, seng og barnevogn + tilbehør.. Da vi fik at vide vi ventede en pige kom der et hav af tøj fra min søster der har en pige et par år ældre end min.. Så købte ikke ret meget tøj i starten.. Lidt stofbleer og vaskefade.. Så tror jeg vi købte resten efter jeg havde født..

Anmeld Citér

26. januar 2017

baby_drømme

Septembermor17 skriver:

Hej tøser. Er nu 9+1 og alt så fint ud til scanning. 

Vi tog derefter ud at kigge i baby forretninger, bare for hyggens skyld, det var så hyggeligt og bare gå at kigge. 

Hvilket bringer spørgsmålet frem, hvor starter man? Hvad skal man købe først? Vi begynder ikke at købe før efter uge 12 tror jeg, men jeg aner ikke hvor vi skal starte? 

Hvad startede i med at købe?? 

Tillykke med graviditeten  

Det første vi købte var babytøj, det skal man jo alligevel have en del af, så hvorfor ikke starte tidligt med det? Så var det puslepude, stofbleer, sengetøj og alle de gratis baby-startpakker  

Anmeld Citér

26. januar 2017

Mortil2piger18

EJA skriver:

Tillykke med graviditeten  

Det første vi købte var babytøj, det skal man jo alligevel have en del af, så hvorfor ikke starte tidligt med det? Så var det puslepude, stofbleer, sengetøj og alle de gratis baby-startpakker  

Babytøj køber vi nok først når vi kender køn  

Anmeld Citér

26. januar 2017

Aprilbaby2015

1. Vent til du er over 12 uger, nakkefoldsscanningen og evt. Misdannelsesscannincen. Dog ikke fordi man ikke kan købe før, for et barn med et handicap eller lign. Har jo ligeså meget brug for disse ting. 

2. Hvad er du til.? Nyt eller brugt (hvilket også kan være nyt (noget blir næsten ikke brugt eller slet ikke brugt, kun pakket ud) 

3. Seng, madras, lagner og tisunderlag. 

4. Barnevogn (samme overvejelser som Trine 2.) 

5. Startpakker: Rema1000, Lidl, babysam, fakta, Kvickly, ønskebarn, kære børn. 

6. Pudslepude (bordet/plade eller hvad man selv vælger afh. Hvordan man bor osv) stofbleer min. 20 stk. Gerne de helt store fra babysam. 

Og jeg ku blive ved. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

CC79

Har altid ventet til et par måneder før termin og kun lige haft en lille smule tøj til at starte med. Og tillykke med graviditeten.

Anmeld Citér

26. januar 2017

BigHope13

Det første vi købte var faktisk barnevognen og købte den allerede da jeg var 14 uger henne da den var ved at udgå i den farve jeg lige havde forelsket mig i..

Ellers tror jeg det var lidt tøj da vi fandt ud af vi ventede en dreng. Omkring uge 15.. 

Denne gang er jeg 20 uger henne og venter en lillebror så har ikke haft behov for at købe noget endnu da vi har alt men på et tidspunkt har jeg da nogle ting jeg gerne vil have købt men tænker det kommer når jeg går på barsel  der er masser af tid

Anmeld Citér

26. januar 2017

AnoMom

Med et barn født med misdannelse vil jeg anbefale ikk at købe noget før til efter misdannelsen. Det var et helvede at gå og kigge på alt det fine tøj osv da man ventede svar på fostervandsprøve. For "hvad skal jeg gøre med det hvis jeg ikk skal have mit barn alligevel". 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.