De røde bøffer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.933 visninger
9 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2017

FHR

Hej piger, 

ja, jeg har vildt dårlig samvittighed

vi fik kalve steg den anden dag. Og den var rosa indeni. 

Jeg er 11+1 Idag. Jeg har læst efterfølgende at det frarådes at spise ikke gennemstegt kød! 

Nu er jeg vildt nervøs, og har dårlig samvittighed.

Sker der noget ved det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2017

Muhmi

FHR skriver:

Hej piger, 

Jeg er 11+1 Idag. Jeg har læst efterfølgende at det frarådes at spise ikke gennemstegt kød! 

Sker der noget ved det? 

Risikoen for at blive syg er meget lille... Så ro på

Anmeld Citér

25. januar 2017

FHR

Muhmi skriver:

Risikoen for at blive syg er meget lille... Så ro på

Okay, tror jeg lige havde brug for at blive beroligliget

var ikke lige klar over at man ikke måtte spise medium stegt kød 

Anmeld Citér

25. januar 2017

MorTilN

FHR skriver:

Hej piger, 

Sker der noget ved det? 

Du skal ikke være bange for det. Som muhmi skriver er risikoen for sygdom meget lille.

Jeg har selv spist rosa kød flere gange i løbet af de sidste 17 uger og har en fin sprællevende dreng i maven. Jeg er 17+3. Jeg undgår rådt kød men rosa gør for mig ikke noget, andet ind at kødet ikke er blevet skamstægt og derfor er mere saftigt og lækkert i mine øjne.  

Anmeld Citér

25. januar 2017

tarkoflen

Jeg har også spist rødt kød både i min første graviditet og denne jeg spiser ikke råt kød, men jeg kan simpelthen ikke holde en gennemstegt bøf ud og risikoen er minimal, så lad være med at bekymre dig alt for meget om det og tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

25. januar 2017

FHR

Viventerpådig skriver:

Du skal ikke være bange for det. Som muhmi skriver er risikoen for sygdom meget lille.

Jeg har selv spist rosa kød flere gange i løbet af de sidste 17 uger og har en fin sprællevende dreng i maven. Jeg er 17+3. Jeg undgår rådt kød men rosa gør for mig ikke noget, andet ind at kødet ikke er blevet skamstægt og derfor er mere saftigt og lækkert i mine øjne.  

Ej det er jeg glad for du skriver!! 

Anmeld Citér

25. januar 2017

FHR

tarkoflen skriver:

Jeg har også spist rødt kød både i min første graviditet og denne jeg spiser ikke råt kød, men jeg kan simpelthen ikke holde en gennemstegt bøf ud og risikoen er minimal, så lad være med at bekymre dig alt for meget om det og tillykke med graviditeten

Bliver helt lettet!  Og tusind tak 

Anmeld Citér

25. januar 2017

Nel

Jeg har også spist masser af rosa kød, jeg er gået uden om det som er decideret blod rødt indeni, men rosa bøffer og stege har jeg spist. Jeg er 26 henne nu og ingen problemer haft. Jeg tror risikoen for at der sker noget er meget lille, det er mere HVIS man bliver syg - så er det skidt. Men chancen er nok ikke den store, og jeg ville SLET ikke bekymre mig hvis jeg var dig, det er der ingen grund til at bruge energi på

Anmeld Citér

25. januar 2017

MorAugust2017

Min læge sagde til mig at han ikke ville anbefale mig at spise råt kød, men rosa mente han ikke der ville ske noget ved

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anpau

FHR skriver:

Hej piger, 

Sker der noget ved det? 

De få gange (måske en gang i mdr max) jeg spiser rødt kød, vil jeg blive ved med, gravid eller ej (hvis jeg da kan holde det ud)  

Det er altsammen anbefalinger, og jeg vælger at lytte til mig selv og min krop. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.