Børn med tyk/oppustet mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.945 visninger
5 svar
1 synes godt om
25. januar 2017

Goggelogge

Min datter på 3 1/2 år er lidt større end gennemsnittet, men hver eftermiddag får hun meget tyk mave og luft.. hun får sund og variererne kost.. hvad kan vi gøre anderledes?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Har du evt fået hende tjekket for mælke allergi 

Anmeld Citér

25. januar 2017

Goggelogge

anna111 skriver:

Har du evt fået hende tjekket for mælke allergi 

Nej det har jeg ikke.. kan det gøre så meget? 

Anmeld Citér

25. januar 2017

anna111

Profilbillede for anna111
Goggelogge skriver:

Nej det har jeg ikke.. kan det gøre så meget? 

Ja det kan nemlig gøre man bliver oppustet får luft i maven og det kan osse gøre man får ondt i maven og dårlig mave 

Anmeld Citér

25. januar 2017

Goggelogge

anna111 skriver:

Ja det kan nemlig gøre man bliver oppustet får luft i maven og det kan osse gøre man får ondt i maven og dårlig mave 

Det vil jeg da prøve at få tjekket - tak 

Anmeld Citér

25. januar 2017

MiniMe2005

Nok nærmere laktoseintolerance... Hvis hun havde mælkeallergi (allergi over for mælkeproteinet), ville have voldsommere symptomer end oppustethed. Det giver også diarré, opkast og høfeberlignende irritation af øjnene. Laktoseintolerance (overfølsomhed over for mælksukker) giver derimod oppustethed, luft i maven og evt dårlig mave, og ikke nødvendigvis med det samme, som er tilfældet med allergi. I det tilfælde kan man stadig godt tåle mælk, men skal enten have en laktosefri version, i meget små mængder eller laktasetabletter. 

Men det kunne da i hvert fald godt tyde på en eller anden form for fødevareallergi eller -intolerance... Det kunne også være glutenintolerance. Ud fra det, du beskriver, tænker jeg en mild overfølsomhed/intolerance og ikke decideret allergi. Men forhør jer hos lægen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.