Barsel på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

604 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2017

Millemor1

Hejsa. 

Min kæreste og jeg er begge studerende, og venter lige nu vores 2 barn. Min kæreste er færdiguddannet til jul, og jeg afslutter min HF til sommer (juni 2017) og jeg er sat til at føde 3 juli. Umildbart som jeg lige kan se det er jeg derfor nødt til at skulle på uddannelseshjælp (kontanthjælp) under min barsel. Spørgsmålet her er om der er nogen der har nogle erfaringer med om jeg så kan komme det med det samme, altså fra juli månede gå på barsel og modtage uddhjælp eller om man har "karantæne" eller andet ??

på forhånd tak for hjælpen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Du skal i hvertfald være opmærksom på at SU er forudbetalt og uddannelseshjælp bagudbetalt. Det vil sige, hvis du får SU sidste gang sidst i maj for juni måned, kan du tidligst få udbetalt noget igen sidst i juli (for juli måned). Det er længere hvis der er en karantæne.

Anmeld Citér

25. januar 2017

Muhmi

Astoria skriver:

Du skal i hvertfald være opmærksom på at SU er forudbetalt og uddannelseshjælp bagudbetalt. Det vil sige, hvis du får SU sidste gang sidst i maj for juni måned, kan du tidligst få udbetalt noget igen sidst i juli (for juli måned). Det er længere hvis der er en karantæne.

Hvilket der ofte er når man går fra uddannelse og direkte over på kontanthjælp... Tror det er 2 mdr. Men jeg har ikke været i det system længe, så kan ikke sige det med sikkerhed.. Ring til kommunen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.