Ægløsningsteste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

417 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2017

Anonym trådstarter

Et lille spørgsmål om ægløsningsteste 

Hvordan ville i foreslå at man tester?  Jeg tænker at man skal være rimelig heldig, hvis man rammer ægløsningsdagen ved første test 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2017

Thilde86

Vil foreslå at du tager den første test på 1. mensdag, som jo samtidig er dag 1 i cyklus (så er det nemt at holde styr på). Der findes nemlig nogle kvinder, som rent faktisk har deres ægløsning samtidig som deres mens. Så start på 1. mensdag og test samme tid hver dag (morgenurin er som regel bedst, da den er mest koncentreret), og så tag en test hver dag, indtil du får en positiv test (husk at teststregen skal være tydeligere eller MINDST ligeså tydelig som kontrolstregen, før den er positiv). Når du så får en positiv test, så går der ca 24-36 timer, før du har ægløsning.

Anmeld Citér

25. januar 2017

Anonym trådstarter

Thilde86 skriver:

Vil foreslå at du tager den første test på 1. mensdag, som jo samtidig er dag 1 i cyklus (så er det nemt at holde styr på). Der findes nemlig nogle kvinder, som rent faktisk har deres ægløsning samtidig som deres mens. Så start på 1. mensdag og test samme tid hver dag (morgenurin er som regel bedst, da den er mest koncentreret), og så tag en test hver dag, indtil du får en positiv test (husk at teststregen skal være tydeligere eller MINDST ligeså tydelig som kontrolstregen, før den er positiv). Når du så får en positiv test, så går der ca 24-36 timer, før du har ægløsning.

Jeg tænkte nemlig at det var fra slutdagen af mens man starter med at teste, for jeg troede nemlig ikke at man kunne få ægløsning under mens, men det giver jo meget god mening, hvis nogen har det  det må jeg prøve. Min mens er lidt over 2 uger forsinket nu, men tror bare den er forsinket (var den sidst nemlig ), men jeg vil jo gerne være forberedt, så vi kan planlægge det fra næste mens, hvis det er  

Tusind tak for svar! 

Anmeld Citér

29. januar 2017

CamillaC

Hvor lang er din cyklus? 

Her er et link til et skema for hvornår, at man skal teste for æl 

http://www.billige-teste.dk/assets/manual/ovulation-midstream.pdf

Anmeld Citér

29. januar 2017

Rockertand

Thilde86 skriver:

Det var da et enormt dårligt råd, det er ekstremt sjældent med ægløsning under menstruationen (og så er man næppe fertil, da en god fertilitet kræver en tyk slimhinde).

Man starter på 9. eller 10. dagen.

Anmeld Citér

29. januar 2017

CamillaC

Rockertand skriver:

Det var da et enormt dårligt råd, det er ekstremt sjældent med ægløsning under menstruationen (og så er man næppe fertil, da en god fertilitet kræver en tyk slimhinde).

Det samme tænkte jeg 

i det link jeg har lagt ind, kan man se, hvornår man skal teste fra, alt efter hvor lang ens cyklus er 

Anmeld Citér

29. januar 2017

frkchili

Hvis du ikke har taget ægløsningstests før, kan du starte med dem fra 1. dag i din cyklus for at være på den sikre side - så fanger du den, uanset hvornår i din cyklus den falder. Men ellers vil jeg sige dag 10 eller 11, forudsat at din cyklus er på 28 dage. 
Det kan jo hurtigt blive dyrt at skulle tage en masse tests hver måned, men jeg vil anbefale dig at købe dem på eBay, hvor du kan få strimmeltests i forskellige str pakker, til en pris som svarer til en kr pr test. Det er meget billigere, og de virker lige så godt som dem du ellers kan købe i butikkerne og på nettet 

Anmeld Citér

29. januar 2017

Thilde86

Rockertand skriver:

For langt de fleste, så ja. Men hvad nu hvis hun er en af de få kvinder som har sin ægløsning samme tid som sin mens? Så vil hun jo kun få en positiv test, hvis hun tester der. Så det var jo givet ud fra at hun skulle være sikker på at finde sin ægløsning.

Men uanset hvad; så tal da lige ordentligt.

Anmeld Citér

1. februar 2017

Anonym trådstarter

CamillaC skriver:

Hvor lang er din cyklus? 

Her er et link til et skema for hvornår, at man skal teste for æl 

http://www.billige-teste.dk/assets/manual/ovulation-midstream.pdf

Efter jeg er stoppet på prævention (i juli), har min cyklus været lidt uregelmæssig. I denne måned var der 42 dage meller sidste mens, der har før været cirka 27-30 dage mellem, udover i oktober hvor der gik 52 dage i mellem 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Anonym trådstarter

frkchili skriver:

Hvis du ikke har taget ægløsningstests før, kan du starte med dem fra 1. dag i din cyklus for at være på den sikre side - så fanger du den, uanset hvornår i din cyklus den falder. Men ellers vil jeg sige dag 10 eller 11, forudsat at din cyklus er på 28 dage. 
Det kan jo hurtigt blive dyrt at skulle tage en masse tests hver måned, men jeg vil anbefale dig at købe dem på eBay, hvor du kan få strimmeltests i forskellige str pakker, til en pris som svarer til en kr pr test. Det er meget billigere, og de virker lige så godt som dem du ellers kan købe i butikkerne og på nettet 

Tak for råd  Det er nemlig også det jeg tænker! Jeg har dog nået at købe nogle over billige-teste, men jeg skal da helt klart på eBay næste gang!  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.