Eksperthjælp: Erfaringer med 7-7 ordning for 2-årig? Anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.143 visninger
2 svar
0 synes godt om
25. januar 2017

Linda Stæhr

Hej alle.Jeg leder efter nogen der har gode erfaringer med en 7-7 ordning for en 2 årig. Vi har nu kørt ordningen i et halvt år, vores barn trives i dagplejen, han trives hos os hver, han er glad, udadvent, smiler og leger. I det halve år vi har kørt ordningen har vi skiftesvis flyttet ind og ud af huset, så vores søn havde en base. Nu er huset solgt for 1,5 måned siden og vi bor midlertidigt hver hos vores forældre inden der om en måned er en lejlighed til mig, 7-7ordningen er fortsat som den plejer. Nico har ikke vist tegn på noget, han trives fint.

Mig og nicos far kører samme rutine hver dag, vi snakker pænt om hinanden, har et godt samarbejde, er glade, kører samme pædagogik og stiller to solide og stabile hjem til rådighed. Men nu er nico begyndt at reagere hos mig om natten, han sover ikke. Jeg putter ham klokken 19, her efter sover han i 2 timer, hvor efter han vågner og er vågen resten af natten, derfor er det ekstremt hårdt at komme i dagpleje og på arbejde om morgenen. Nicos far oplever intet, der sover nico stadig igennem som han plejer. Nogen bud på hvad det kan være? hvorfor det sker hos mig?. og endelig gode erfaringer med samme ordning?

Lindas svar

Dette spørgsmål er vist mest til forummet - så jeg lader jer andre svare...

Linda Stæhr tilbyder foredrag og rådgivning af småbørnsforældre. Omdrejningspunktet er at give konkrete her-og-nu løsninger til hverdagen, og give forældrene styrke til at imødegå fremtidige udfordringer i familien med kærlighed, handleparathed og stor autoritet.

Se Lindas hjemmeside: Trivselifamilien.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2017

netdaddy

Hejsa

Jeg er selv den glade far i en velfungerende 7/7 ordning med 3 børn på hhv knapt 4 år, 6 og 8 år og har været det gennem de seneste godt 2 år.

Min datter (den mindste) var derfor ca 1 år og 8 måneder da jeg flyttede fra deres mor og vores 7/7 ordning startede.

Jeg oplevede (i starten) at min datter ikke ville putte sig om aftenen og havde svært ved at falde i søvn, hvilket hun ellers altid har haft nemt ved. Men du er nødt til at give det tid. Din søn oplever et skifte i hans ellers trygge hverdag, og han skal have tid til at finde i en ny rytme, og lære at det også er trygt og godt på denne måde.

Det betyder ikke at der ikke vil kunne komme tilbagefald senere hen. Jeg oplever pt. at min datter har et større tryghedsbehov i løbet af natten end hun havde i starten, hvilket betyder at hun sover de første 3-5 timer inde hos sig selv, hvorefter jeg hører de små trin og hun kommer kravlende ind til mig. Og jeg indrømmer blankt at det får hun lov til.

Så mit råd er at du skal give det tid.
Sid evt. hos ham og se om du kan få ham til at falde til ro igen, eller tag ham ind og ligge hos dig - pædagogisk korrekt eller ej.

Anmeld Citér

31. januar 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har en datter på 2 som har kørt7/7 i 10mdr snart. Hun klarer de flot på alle mulige måder, men selvfølglig kan hun have perioder hvor hun er mere tryghedssøgende. Pt kommer hun ind i min seng mellem 23-01 de fleste dage i ugen. Men vi har også perioder hvor det ikke er et issue. Her tror jeg dog det ligeså vel kan være noget udvikling.

men. Giv det tid. Det er nyt og det er naturligt at han reagerer og slet ikke en negativ ting- medmindre det fortsætter længe selvfølgelig! Jeg ville tage ham op og med ind i seng og se om trygheden ved dig, kan hjælpe.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.