LUS eller hvad?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

564 visninger
6 svar
6 synes godt om
24. januar 2017

modesty

Jeg bliver siiiiinnnddddsssyyyyyggg.... 

Jeg har i to uger kløet i hovedbunden og også under hårgrænsen i nakken, hvor jeg har haft små stik. Fordi der var stik under hårgrænsen tænkte jeg at det ikke kunne være lus. Så var jeg omkring væggelus, fnat, ringorm, alt sammen som har andre symptomer end det jeg har. Så gik jeg til lægen som trak på skuldrene og sagde at det jo også kunne være en allergisk reaktion på et eller andet, eller stress, og at jeg måtte se tiden an.

Der er et par mennesker som har kigget i mit hår og hovedbund og ikke har kunnet finde æg eller lus (men de har ikke kigget særlig grundigt).

Og nu er min søn også begyndt at klø i hovedbunden her til aften...

Jeg har googlet nettet tyndt og kan simpelthen ikke finde andre smitsomme ting som har de symptomer - kløe i hårbund og nakke (og ingen andre steder på kroppen).

Jeg tog på døgnapoteket her til aften efter lusekur og har taget en kur her til aften. Jeg giver min søn en kur i morgen tidlig.

Og så håber håber håber jeg at det er lus - for jeg kan snart ikke udholde den her kløen længere. 

Er der nogen der kan komme i tanke om, om det kan være andet end lus??? Kan jeg have overset noget?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2017

esioul

modesty skriver:

Jeg bliver siiiiinnnddddsssyyyyyggg.... 

Jeg har i to uger kløet i hovedbunden og også under hårgrænsen i nakken, hvor jeg har haft små stik. Fordi der var stik under hårgrænsen tænkte jeg at det ikke kunne være lus. Så var jeg omkring væggelus, fnat, ringorm, alt sammen som har andre symptomer end det jeg har. Så gik jeg til lægen som trak på skuldrene og sagde at det jo også kunne være en allergisk reaktion på et eller andet, eller stress, og at jeg måtte se tiden an.

Der er et par mennesker som har kigget i mit hår og hovedbund og ikke har kunnet finde æg eller lus (men de har ikke kigget særlig grundigt).

Og nu er min søn også begyndt at klø i hovedbunden her til aften...

Jeg har googlet nettet tyndt og kan simpelthen ikke finde andre smitsomme ting som har de symptomer - kløe i hårbund og nakke (og ingen andre steder på kroppen).

Jeg tog på døgnapoteket her til aften efter lusekur og har taget en kur her til aften. Jeg giver min søn en kur i morgen tidlig.

Og så håber håber håber jeg at det er lus - for jeg kan snart ikke udholde den her kløen længere. 

Er der nogen der kan komme i tanke om, om det kan være andet end lus??? Kan jeg have overset noget?

Jeg arbejder i børnehave og havde det præcis som dig. Kæmmede og Kæmmede uden resultat og kløede helt vildt. Troede det var tør hovedbund. En dag fandt jeg en lus og købte en kur og væk var kløen 

Anmeld Citér

24. januar 2017

modesty

esioul skriver:

Jeg arbejder i børnehave og havde det præcis som dig. Kæmmede og Kæmmede uden resultat og kløede helt vildt. Troede det var tør hovedbund. En dag fandt jeg en lus og købte en kur og væk var kløen 

Åh, du giver mig håb. Tak. 

Anmeld Citér

25. januar 2017

CC79

Det ka være rigtigt svært at opdage lus. Jeg arbejdede for år tilbage i en vuggestue og havde kløe men ku intet finde og var ved at blive skør. Men jo en dag efter en måned med kløe fandt jeg en stor sort lus. Men der gik længe fordi jeg ik brugte en tættekam og bare troede mine skæl var gået amok. Min datter og jeg havde lus her op til jul og de er jo sindsygt små i starten og bevæger sig lynhurtigt i tørt hår. Man skal sørge for håret er helt vådt for det passiviserer lusene så man ka fange dem. Jeg bruger ik lusekure men har et Bug Buster sæt med tættekamme købt på apoteket og det er en god ide du tjekker jeres hår op igen med tættekamme løbende efter lusekurene for ja I kan jo gensmittes og ja nogen gange ska der to kure til. Samtidigt følger der grundige vejledninger med til hvordan man slipper af med lusene og det er super godt. Men jo der kan sagtens gå længe fra man smittes til de opdages og det lyder fuldstændigt som lus det du beskriver. Håber I snart er fri af dem igen.

Anmeld Citér

25. januar 2017

JC2014

Profilbillede for JC2014

Du kan jo prøve at kæmme dit hår igennem og se om du finder noget.

Ellers kan der jo også være tale om tør hovedbund. Det døjer jeg selv meget med her i vintermånederne.

Anmeld Citér

25. januar 2017

modesty

UPDATE! Jeg fandt 5-7 af de små kryb i min søns hår her til morgen. Det er stadig ikke lykkes mig at finde en eneste lus eller æg hos mig selv - men nu ved jeg jo hvad det er, så vi har begge fået en kur.

SÅ lettende endelig at kunne gøre noget ved det. 

Anmeld Citér

25. januar 2017

Troldemommi

modesty skriver:

UPDATE! Jeg fandt 5-7 af de små kryb i min søns hår her til morgen. Det er stadig ikke lykkes mig at finde en eneste lus eller æg hos mig selv - men nu ved jeg jo hvad det er, så vi har begge fået en kur.

SÅ lettende endelig at kunne gøre noget ved det. 

Syntes det hele begynder at klø i mit hår nu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.