Puh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

233 visninger
1 svar
0 synes godt om
24. januar 2017

Anonym trådstarter

Puh, jeg har bare en hård knude i maven. Lidt om os: Jeg har en skøn dreng på 13 måneder, som herhjemme er en super glad og klog dreng, der næsten går og siger mange ord. Han smiler, griner og er meget nysgerrig - også på tur og ude blandt andre mennesker i mit selskab.

Men han var i vuggestue. Vuggestuen var skrækkelig, de havde for mange børn på stuen og oftest stod der 1 stakkels pædagog tilbage med 13 børn. De kunne af gode grunde ikke hele tiden sidde med et barn på skødet, som min følsomme dreng havde brug for. Derfor synes de, at det var bedst om vi fandt en privat til at kigge efter vores dreng.

Nu har min dreng gået i privat dagpleje med 2 andre børn, men er ikke glad dernede efter de blev 3 børn i stedet for 2. Bliver ringet hjem næsten dagligt og kan ikke passe mit arbejde, fordi han bliver ringet hjem ved den mindste forkølelse. Det er mit indtryk at det er fordi dagplejeren ikke magter et barn, som har brug for en masse tryghed / sidde på arm mv. som min dreng har og altid har haft.

Jeg har talt med min læge om det, som ikke kan se noget galt med min dreng. Den tanke har jeg selvfølgelig også haft.

Men kan det virkelig passe at vi har været så uheldige med vuggestuen (den var dårlig uden tvivl) og vores ellers søde dagplejer?

Herhjemme er han altid nem og sød, så jeg kan jo ikke forstå hvorfor der opleves udfordringer med ham ved pasning. Hvis det kan bruges, så er han tit blevet passet herhjemme af familie og det er gået uden problemer.

Hjælp, hvad gør jeg?  Overser jeg noget?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Det er svært at sige om du har været uheldig, men hverken vuggestue eller dagpleje kan have din søn på armen ret meget. Det er desværre præmissen som normeringen er idag. Fordelen ved en dagpleje at der altid max er 4-5 børn til en voksen mens der i vuggestue godt kun kan være en voksen morgen og eftermiddag til mange børn. Til gengæld er der flere børn midt på dagen. 

Nogle steder er de rigtig gode til at tilgodese forsigtige børn men de kan jo ikke kun have fokus på dit barn. De lidt større børn skal jo også have opmærksomhed og der går utrolig meget tid bare til praktik fx bleskift putning, oprydning, spisetid og inde/ude skift. Jeg læste en undersøgelse at der i snit er 10 min fokuseret voksen barn kontakt pr barn pr dag i institutioner men håber virkelig ikke det er rigtigt.

Jeg har en dreng ligesom din og vi valgte at holde ham hjemme. For vi ville ikke byde ham pasning hvor han aldrig ville trives og det har været guld værd Da han er vokset så meget. Nu bliver han snart 2 og starter så op i pasning 1-2 formiddage om ugen. 

Vi arbejdede begge før og elsker vores arbejde så det har krævet store ofte men kan lade sig gøre. 

Men tag ud og se nogle institutioner og mærk efter i maven. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.