Koffein og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

948 visninger
11 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. januar 2017

AogA

Hvordan forholder i andre jer til koffein i graviditeten? Holder i jer inden for anbefalingerne, eller har i et mere løst forhold til det? 

Personligt drikker jeg 1-2 kopper kaffe om morgenen, og måske en kop te eller to om eftermiddagen eller aftenen. Cola og andre energidrikke har aldrig sagt mig noget, så det drikker jeg ikke  Jeg holder mig cirka inden for de 300 mg koffein, men må indrømme at jeg ikke går så højt op i om jeg overskrider det nogle dage  I mine to første graviditeter drak jeg ikke kaffe, fordi jeg fik sure opstød af det.

Har dog den opfattelse at mange gravide vælger at holde sig helt væk fra kaffe, te og andre koffeinrige drikke  Så af ren nysgerrighed; hvordan forholder i jer til anbefalingerne om koffein? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2017

Frk.S

Altså i alle mine 3 graviditeter har jeg ikke kunnet klare kaffe og cola i hvert fald i den første halvdel af graviditeten. Jeg har ganske enkelt ikke haft lyst til det. 

Nu drikker jeg måske et par kopper om dagen (med en del mælk dog). Cola drikker jeg engang i mellem i weekenden. Energidrik rører jeg ikke, men  det gør jeg nu heller ikke når jeg ikke er gravid. Jeg går ikke så højt op i at holde mig indenfor en vis mængde, men er ret sikker på jeg ikke overskrider. 

Anmeld Citér

24. januar 2017

Babilooo

Jeg købte koffeinfri the og drak ikke cola eller kaffe overhoved

Anmeld Citér

24. januar 2017

Miti's mama

Jeg holder mig helt fra det - men nu er jeg heller ikke til hverken kaffe eller cola, så det er måske nemt sagt 

Anmeld Citér

24. januar 2017

Anonym

Jeg skar ned. Ikke så meget, fordi jeg var bange for noget i forbindelse med graviditeten, men fordi det var en god anledning, når nu kaffen gav mig kvalme. Jeg fik det megadårligt og hovedpine, hvis jeg ikke fik min kaffe, så jeg gik fra to krus til et halvt krus i graviditeten. Men efter jeg fødte, fik jeg ret meget brug for kaffen igen, så nu er jeg tilbage på to store krus ��

Anmeld Citér

25. januar 2017

CC79

Jeg holder mig til højest 100 mg om dagen da det er anbefalingerne i mange andre lande. Og drikker kun grøn te da der ikke er så meget koffein i.

Anmeld Citér

25. januar 2017

Nel

Jeg tænker faktisk ikke så meget over det, men nu har jeg heller aldrig været den store kaffedrikker. Dog er jeg, underligt nok, blevet ret glad for kaffe her i graviditeten Så jeg er faktisk netop nu begyndt at holde øje med hvor meget jeg drikker med koffein, hvis jeg f.eks. drikker en eller to kopper kaffe på en dag, så undlader jeg cola til aftensmaden. Ligeså meget fordi jeg heller ikke synes det er rart at være "pumped" på koffein, hehe.

Anmeld Citér

25. januar 2017

Beem82

Jeg drikker i forvejen oftest kun en enkelt kop i løbet af dagen og under graviditet synes jeg det smager bittert, så det begrænser sig automatisk. Skulle jeg få lyst til mere end én kop drikker jeg koffeinfri kaffe.

Grøn the skulle ikke indeholde samme mængde koffein, så det er også en måde at skære ned.

Drikker ikke cola regelmæssigt, men holder mig ikke fra det hvis lysten skulle melde sig. Der er jeg mere hys med at undgå de sukkerfri varianter.

Anmeld Citér

25. januar 2017

alenemor42

Jeg er mega kaffe drikker og har ikke ændret på det i nogle af mine 3 graviditeter 

Anmeld Citér

25. januar 2017

Millemor1

Nogen synes nok jeg er lidt fanatisk, men jeg holder mig 100% fra koffein. Og så vidt muligt også fra parfume og make up :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.