Jer der har haft før- skolebørn .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.129 visninger
9 svar
3 synes godt om
23. januar 2017

Miia90

Hej Baby.dk 

Det er blevet Philippa tur til at skulle starte i før skole til April   5,5år er hun når hun starter, i mine øjne alt for lille, men ja hun er også født sidst på året (november) 

Mit spørgsmål er, hvad laver de når de er i før skole ? & hvad skal de have med ? 

Dejlig aften til alle 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2017

MorAugust2017

Det er meget forskelligt fra skole til skole hvad de laver i førskolen. Jeg er pædagog og har de sidste to år haft førskole. De steder jeg har været har vi øvet bogstaver, at begå sig på skolen, cykling, rim og remser osv

med hensyn til hvad der skal medbringes tænker jeg også det er forskelligt, men som udgangspunkt det samme som i børnehaven

Anmeld Citér

23. januar 2017

Miia90

MorAugust2017 skriver:

Det er meget forskelligt fra skole til skole hvad de laver i førskolen. Jeg er pædagog og har de sidste to år haft førskole. De steder jeg har været har vi øvet bogstaver, at begå sig på skolen, cykling, rim og remser osv

med hensyn til hvad der skal medbringes tænker jeg også det er forskelligt, men som udgangspunkt det samme som i børnehaven

Så vi skal ikke ud og købe penalhus, større taske osv. 

Anmeld Citér

23. januar 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

da min søn skulle starte i vippeordning (som de kaldte det) så blev der holdt forældremøde i hans børnehave ca. 2 mdr. før, hvor der kom en kvinde på besøg som fortalte lidt om hvad der sker når børnene vippede, hvad de gerne skulle kunne og hvad de kom til at lave i vippeordningen.

Jeg kan ikke huske præcis hvad hun fortalte, men vi købte i hvert fald ikke nogen skoletaske til ham før senere.

Anmeld Citér

23. januar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Da vores søn var i før skole øvede de bogstaver Tal. Legede og skabte relationer med hinanden. 

Som hovedregel fik vi besked om at have det samme med som i børnehaven.

Skoletaske er til 1. Skoledag hvor den er ny og fin. Fik vi besked om af pædagogerne. 1. Skoledag er stor for børnene og derfor skal glæden ved at bære  sin nye taske gemmes til den dag.

Anmeld Citér

23. januar 2017

MorAugust2017

Miia90 skriver:

En rigtig skoletaske ville jeg klart vente med, det er bare sådan noget helt specielt der følger med den rigtige skolestart  i august

vil ikke mene at penalhus er nødvendigt, hvad jeg har oplevet. men hvis det er svært at vente på den rigtige skolestart, med skoletaske og hvad der ellers følger med, så kunne at købe et penalhus jo være et udemærket kompromis 

Anmeld Citér

23. januar 2017

Guldlok88

Min søn starter i førskole til marts og jeg skal til møde her d25 omkring hvad der foregår i førskole, og hvad han skal have med  

Så du skal nok komme til møde på skolen hvor de fortæller alt omkring førskole  

Anmeld Citér

24. januar 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville helt klart vente med skoletasken til de starter i skole i august og hun får en fed oplevelse med ny skoletaske.

Da vores startede i mini-SFO den 1. maj var der intet skolearbejde. De lærer først og fremmest dem at kende de skal gå i klasse med, sociale beskeder, hvordan man færdes på en SFO, færdselsregler mv.

Anmeld Citér

24. januar 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Miia90 skriver:

Jeg ville helt klart vente til 1. skoledag i august, så det bliver en hel særlig oplevelse. En almindelig rygsæk er rigeligt indtil de skal starte

Anmeld Citér

24. januar 2017

MorDk

Vores søn startede som "maj-barn" og de blev delt i tryghedsgrupper. Der var 4 tryghedsgrupper i hver majklasse. De legede på kryds af klasser og tryghedsgrupper og lærte alle de voksne at kende i SFOen samt de 3 børnehaveklasseledere. De legede, havde forskellige værksteder, tegnede, fik læst højt, sang og lærte lidt bogstaver osv. 

Først da ungerne skulle starte i 0.klasse (14 dage inden ca.) fik De af vide, hvilken klasse De skulle gå i samt hvem De skulle gå i klasse med. De voksne i SFO/Skole har valgt at sammensætte klasserne efter kemi, antal drenge piger osv. Netop for at give dem den bedste start. Simplthen for at skabe en mere harmonisk klasse. Det er gået over alt forventning. 

Min søn havde sin skoletaske med fra start efter eget ønske. Jeg er glad for han havde den med for ellers havde han været den eneste der ikke havde sin nye flotte skoletaske med. 

Han har en extra lille taske med skiftetøj, som er på hans plads. 

Held og lykke med skolestart. Det er SÅ spændende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.