Jer der er blevet gravide og I den forbindelse har brugt ægløsningstests, hvor lang tid efter positiv ÆL-test sørgede I for at forsøge at blive gravide? Jeg har læst mig frem til, at det optimale er 24-36 timer efter positiv test, men eftersom jeg benytter mig af en donor, er det endnu vigtigere for mig at jeg rammer det perfekte tidspunkt så præcist som muligt. Der er jo mange faktorer, der spiller ind - fx kan man jo ikke, når man tester positiv ÆL, være sikker på, at man ikke også ville have testet positiv nogle timer forinden, så medmindre man tester noget der ligner hver time er det jo svært at vide, hvornår de 24-36 timer egentlig starter. Og når man så inseminerer, kan sæden jo godt overleve i kroppen i noget tid, men levetiden forringes vel, når sæden har været frosset ned. Så hvornår ville I inseminere? Umiddelbart tænker jeg 24 timer efter positiv ÆL-test, men så risikerer jeg jo, at sæden går til grunde inden ægløsning, hvis min ægløsning fx først falder 36 timer efter den positive test. Og omvendt, hvis jeg venter 36 timer, risikerer jeg at ægløsningen allerede har været der, når jeg inseminerer. Jeg synes det er svært!! Især fordi jeg ikke har prøvet det før og ikke har ret mange forsøg fordi mængden af sæd er så begrænset.
Hvad ville I gøre/hvad har I gjort? Håber at nogen har nogle erfaringer og gode råd at dele ud af
Anmeld
Citér