Kiropraktor vs. fysioterapeut??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.317 visninger
2 svar
0 synes godt om
5. oktober 2009

ekzunz

Jeg har i weekenden fået hold i nakken, så idag har jeg været til kiropraktor for allerførste gang i mit liv. Jeg skal derop igen imorgen, onsdag og fredag, samt 2 gange i næste uge.

Men så kom jeg til at tænke på om jeg også kunne have valgt en fysioterapeut? Og hvad ville de gøre ved et hold i nakken (hvis de altså kan gøre noget)

Jeg har absolut ingen forstand på nogen af delene, men tænker at fyssen er mere behagelig end de knæk og bræk jeg får hos kiropraktoren.

En kiropraktor - er det noget man tror på eller er det noget der dokumenteret virker og er lægeligt anerkendt?

Jeg aner virkelig intet om det, men synes det er et lidt voldsomt forløb der er sat op, og tænker om jeg (igen) bliver snydt eller om det bare er sådan det er.

Kom glad med erfaringer og lign...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

Assi

Jeg har brugt begge dele og har bedst erfaring med fys! De knækker også, men udover det kommer der øvelser osv. ind over. Jeg har ikke så meget forstand på det egentligt, men jeg ved, at fys også klarer akutte tilfælde - som f.eks. hold i nakken.

God bedring med nakken!! 

Anmeld

5. oktober 2009

Barbamama

Jeg har bedst erfaringer med kiropraktor. Jeg har også gået til fys, men det har aldrig hjulpet mig. Ved at blive knækket slapper musklerne også af så der er dobbelt gevinst ved at gå til kiro :-) Synes jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.