Nr. 3 men tør næsten ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

445 visninger
8 svar
11 synes godt om
23. januar 2017

Aprilbaby2015

Min mand og jeg går med tanken om en nr. 3 gerne om 1 års tid med opstart på PB. 

Når men han har en dreng på 6 og vi har til fælles vores søn på 21 mdr. 

Jeg vil så gerne have en nr, 3... og ja indtil nu har har kønnet været ligemeget for mig, men min svigermor snakker ikke om andet end en pige... og nu er min mand med på den ide... men det ligger ligesom til familie kun at lave mandfolk.... så er jeg tør næsten ikke at få nr. 3 for så at skuffe mig selv og dem.

Og hvad nu hvis de ikke elsker den næste ligeså meget, fordi det igen, ku blive en dreng? 

Andre der har haft den tanke.? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2017

1977

Profilbillede for 1977
Minapril2015 skriver:

Min mand og jeg går med tanken om en nr. 3 gerne om 1 års tid med opstart på PB. 

Når men han har en dreng på 6 og vi har til fælles vores søn på 21 mdr. 

Jeg vil så gerne have en nr, 3... og ja indtil nu har har kønnet været ligemeget for mig, men min svigermor snakker ikke om andet end en pige... og nu er min mand med på den ide... men det ligger ligesom til familie kun at lave mandfolk.... så er jeg tør næsten ikke at få nr. 3 for så at skuffe mig selv og dem.

Og hvad nu hvis de ikke elsker den næste ligeså meget, fordi det igen, ku blive en dreng? 

Andre der har haft den tanke.? 

Du skal bare huske at understrege overfor mand og svigermor, at du ikke har noget med kønnet at gøre. Det er mandens "ansvar"  Og selvfølgelig vil de elske en dreng lige så højt som en pige når han kommer 

Anmeld Citér

23. januar 2017

Aprilbaby2015

1977 skriver:

Du skal bare huske at understrege overfor mand og svigermor, at du ikke har noget med kønnet at gøre. Det er mandens "ansvar"  Og selvfølgelig vil de elske en dreng lige så højt som en pige når han kommer 

Det vil også være meget nemmere hvis det blev en dreng engang...  at skulle ud og have meget i Pige farve, er en dyr erfare 

Anmeld Citér

23. januar 2017

Frk.S

Lad endelig være med at lade andres forventninger om et bestemt køn (eller at det kun er rigtigt hvis man har begge køn) påvirke dig.

Vi har to piger og venter den 3. pige. Vi har allerede fra flere hørt om vi så ønskede os en dreng. Nogen synes næsten det er synd at vi skal have endnu en pige. 

Vi har aldrig valgt at få vores børn med henblik på et bestemt køn og det irriterer mig grænseløst når folk tror at vi ikke er fuldt ud tilfreds med at vi skal have 3 piger. 

Så det synes jeg bare du skal gøre folk klart inden.  

Anmeld Citér

23. januar 2017

CC79

Det er umuligt at gøre folk tilfredse hvad angår køn hvis man da ik får en eller to af hver. Her har vi to drenge og en pige og en baby af ukendt køn på vej. Folk kører i at vi jo så ønsker os en pige mere og vi har jo valgt ik at kende kønnet fordi vi er glade for et sundt barn mere og ikke et bestemt køn. Folk har så mange meninger men man er nødt til at prøve at slå fra. Det er svært for bliver selv irreteret over denne fokus på køn. Men forventninger til køn er der desværre nok af. Håber du slippe ud af dette forventningspres og bare nyde en kommende graviditet med glæde over barnet fremfor kønnet. Knus

Anmeld Citér

24. januar 2017

WantingBaby2012

Vi venter pt. dreng nr 2 og allerede inden vi kendte kønnet, sagde alle at "så håber i vel det bliver en pige".. og ja, lidt ønskede vi os nok en pige, for også at "prøve" det... Da vi så fandt ud af det var en dreng, var det første folk næsten sagde "nå, så må i jo prøve igen"... Vi ved endnu ikke om vi skal have barn nr 3, men hvis vi skal, så er ikke fordi vi håber på en pige, så er det udelukkende fordi vi ønsker os et barn mere - hvad end det er en dreng eller pige! Og det har jeg virkelig gjort meget ud af at fortælle folk! Det er simpelthen så frustrerende at andre tager sig den frihed at "ønske" et bestemt køn på andres vegne. 

Uanset hvad, så er jeg sikker på at ingen mener noget ondt i det de siger, og hvis i skulle få en dreng mere, så vil han med 100% blive ligeså elsket som de 2 storebrødre. 

Held og lykke med pb3. 

Anmeld Citér

24. januar 2017

Aprilbaby2015

Er der nogen forbindelse imellem gener og familien, og bar tilfældelighed.?

nogen siger jo "hop af til venstre eller højre" for et bestemt køn, og nogen siger at piger levere længere i livmoderne end drengene.. 

f.eks. Fik min mor " 1 pige og 1 dreng" 

min svigermor fik " 3 drenge og 1 pige (hun døde desværre som spæd) 

vi har indtil videre 2 drenge.. (så jeg tænker det blir en dreng næste gang) 

Anmeld Citér

24. januar 2017

WantingBaby2012

Minapril2015 skriver:

Er der nogen forbindelse imellem gener og familien, og bar tilfældelighed.?

nogen siger jo "hop af til venstre eller højre" for et bestemt køn, og nogen siger at piger levere længere i livmoderne end drengene.. 

f.eks. Fik min mor " 1 pige og 1 dreng" 

min svigermor fik " 3 drenge og 1 pige (hun døde desværre som spæd) 

vi har indtil videre 2 drenge.. (så jeg tænker det blir en dreng næste gang) 

Jeg ved det ikke, men tror det er tilfældigt. Det er jo eftersigende manden som bestemmer kønnet, og i min kærestes familie er de overhængende drenge. Min kæreste har en bror, og deres fætter på farens side har en bror. Den ene fætter har en dreng, vi har (snart) 2 drenge men den anden fætter har 2 piger. 

Noget andet er, at man også siger, at chancen er større for at få flere af samme køn, hvis man i forvejen har f.eks 2 af samme køn. 

Anmeld Citér

24. januar 2017

Aprilbaby2015

WantingBaby2012 skriver:

Jeg ved det ikke, men tror det er tilfældigt. Det er jo eftersigende manden som bestemmer kønnet, og i min kærestes familie er de overhængende drenge. Min kæreste har en bror, og deres fætter på farens side har en bror. Den ene fætter har en dreng, vi har (snart) 2 drenge men den anden fætter har 2 piger. 

Noget andet er, at man også siger, at chancen er større for at få flere af samme køn, hvis man i forvejen har f.eks 2 af samme køn. 

Jamen så blir det sgu nok en dreng næste gang 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.