Eksperthjælp: 4 år, kun afføring stående og i ble.sammen med mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

802 visninger
1 svar
1 synes godt om
23. januar 2017

Lisbeth Jess

Hej, vores fantastiske pige på 4 har vært uden ble i et helt år nu, hun har fuld kontrol. Men afføring skal være stående , med ble på og kun sammen med mig (mor)!
Vi har gjort alt, prøvet alt og snakket med alle. For to dage siden lykkedes det endelig, hun lavede på toilettet alle var stolte (hun var mest stolt selv) hun fik lov at købe akkurat hvad hun ville i legetøjsbutikken. Men nu vil hun levere legetøjet tilbage og have ble på igen, hvad skal vi gøre? Jeg havde ikke flere bleer hjemme og sagde det til hende hun græd og resultatet blev hun holdt sig nu er hun gået i seng og sagde jeg måtte købe flere bleer imorgen....
Vi er fortvivlede og kunne virkelig ha brug for lidt vejledning...

Hilsen
Ditte

Lisbeths svar

Hej Ditte !

Håber du fik købt nogle bleer så hun ikke  bliver helt forstoppet.

Jeres pige har på en eller anden måde udviklet et system at slippe sin afføring på som giver hende tryghed.Du er der, bleen er der og hun kan slippe det hele .

Inden I målrettet arbejder på at ændre rutinen. skal I sikre jer hun ikke er forstoppet, eller har været. Hun kan have været forstoppet, har fået en rift som hun ubevidst husker smerten af. Derfor ikke Wc, hvor benene spredes ud.

I kan låne bøger på biblioteket, skrevet af en børnepsykolog. Hr Pølles vej.

Den er lærerig og fortæller på en for børn givende måde, hvordan det hele foregår.Indsigten kan være med at hjælpe hende til at give slip på sin frygt, som lige nu styrer hendes afføringsvaner.

Jo mere hun forstår madens vej gennem kroppen og afføringens vej ud, jo bedre.

I har selvfølgelig prøvet med mindre bræt og en skammel under fødderne.

Håber det vil lykkes for jer stille og roligt.

Gør det ikke til et problem selvom det giver frustration. Brug humoren, lav lidt sjov, med "lorten", Bang bang ud med den, m.m.

Hvis det ikke hjælper over en rimelig tid kan egen læge hjælpe jer videre frem.

Mange børn har samme problem. 

Fortsat held og lykke med jeres dejlige pige.

Varme Hilsner 

Lisbeth Jess

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2017

FruStolpe

Vil lige komme med et input 

Vores store pige smed bleen lige før hun blev 2år. Men hun fortsatte med at be om at få ble på når hun skulle lave lort. 

Da hun blev 4år var vi (mor og far) enige om at nu måtte der ske noget. Derfor kontaktede vi børne inkonsistens klinikken på Næstved sygehus -det behøver man ingen henvisning til, og forklarede om "problemet" vi blev indkaldt og efter 3 måneder og 3 besøg i Næstved slap hun bleen. 

Min pointe er at det nogen gange er rigtig godt at få hjælp til at gribe tingene an på en ny måde.

Kram

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.