Hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

449 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. januar 2017

Anonym trådstarter

Hvor længe gik der, fra I var ved jeres egen læge og bad om at blive henvist til en fertilitetsklinik? Og foregår de undersøgelser, der skal laves inden, hos din egen læge eller på fertilitetsklinikken (her snakker jeg om de offentlige klinikker)?

Er der endvidere nogen som vil beskrive præcis hvad man skal igennem fra man besøger sin læge og siger man har prøvet uden held længe og bl.a. mistænker ikke at have ægløsning?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2017

koeapabshicar

Får du din menstruation? 

Ifht til ventetider er det enormt forskelligt fra region til region. 

Vi gik til lægen i okt/nov og kom til første samtale hos gynækolog den 1/12. Inden første iui skulle de tage nogle blodprøver og tjekke for nogle forskellige ting, både hos mig og min mand. Vi skulle begge have en klamydiatest og så tjekkede de mine æggestokke med en gennemskyldning.  Den 1/2 havde vi været igennem to iui og blev henvist videre til ivf. Her var der ca. 1 md ventetid til første samtale og så skulle vi til et fællesmøde og så var vi klar til ivf. Ca 1/5-1/6 var vi igennem første ivf forsøg. Og valgte herefter selv at holde en pause på 1,5 år

Anmeld Citér

23. januar 2017

Anonym trådstarter

Tusind tak for din beskrivelse. Jeg tror nok jeg frygtede endnu længere ventetider, så det var faktisk lidt en lettelse at høre.

Ja jeg får min menstruation, men den har altid været ret uregelmæssig (både før jeg var på p-piller og nu igen efter). Min cyklus er desuden ret kort med et gennemsnit på kun 23 dage, som jeg også har hørt kan være skyld i problemer, da ægget så kan have svært ved at nå at sætte sif fast.

Dog tror jeg slet ikke jeg har ægløsning, da jeg endnu ikke har fået en eneste positiv ÆL test.

Gik også ud fra at de skulle foretage forskellige undersøgelser, men tænker de nok skal rettes mod mig, da min kæreste har et barn i forvejen som det kun tog 1,5 måned at "producere". Så tror det er mig problemet ligger ved.

Anmeld Citér

23. januar 2017

koeapabshicar

Jeg vil så også sige at jeg har hørt om længere ventetider. Så ved ikke om det er fordi der i min region er gode ventetider. 

Har du prøvet at tage ægløsningsteste fra dagen efter din mens slutter og frem til den starter igen? 

Din mand skal stadig have taget blodprøverne for de skal teste for diverse sygdomme :-) Og tror nu også de vil have en sædprøve alligevel. Så tænker ikke hans forløb kommer til at være anderledes end hvis han ikke havde et barn :-) 

Anmeld Citér

23. januar 2017

Anonym trådstarter

Ja jeg har taget tests gennem hele cyklus en del gange, stadig uden nogen positive.

Ja okay, men det sker der nu heller intet ved at han skal, forventer bare stadig at det skal være ved mig de finder problemet.

Anmeld Citér

23. januar 2017

MorTilN

For os gik der 6 mdr fra Vi blev henvist fra lægen til vi kom til første samtale 

Anmeld Citér

23. januar 2017

C85

Vi var hos lægen i maj og havde første iui forsøg i november. Vi blev så også forsinket lidt pga. sommerferieperiode og et keglesnit.  

Dog var der så 8mdr. ventetid til IVF, men det er alt efter hvor man skal i behandling henne.

Anmeld Citér

23. januar 2017

FrkC

Jeg var ved egen læge i september tror jeg og vi startede behandling sidst i januar (forsinket en  cyklus pga juleferie) .. jeg fik taget blodprøver ved min læge og vi fik begge taget supplerende blodprøver ved første samtale på klinikken sidst i oktober .. jeg blev scannet indvendigt og min mand afleverede sædprøve samme dag som første samtale  .. I december var vi til infomøde og kunne herefter melde os til ivf ved næste menstruation (som jo så som nævnt selvfølgelig faldt sammen med julen) .. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.