Lukket æggeleder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

944 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2017

Anonym trådstarter

hej piger. 

Min søster har prøvet at blive gravid i flere år nu, men det er aldrig lykkes, hun har derfor været til en del tjek på hospitalet og fik at vide i går at grunden til hun ikke er blevet gravid er fordi hun har lukket æggeledere, og at hun derfor ikke kan blive gravid. 

Hun har dog været gravid 2 gange før men i en meget ung alder (15) hvor hun den ene gang tabte barnet og den anden gang blev presset til abort af kommunen grundet hendes alder. 

hun er rigtig ked af det, og vil så gerne støtte hende og vejlede hende så godt jeg kan og håber lidt på nogle herinde har en solskins historie de gerne vil dele, trods lukket æggeledere ?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2017

anjo01

Anonym skriver:

hej piger. 

Min søster har prøvet at blive gravid i flere år nu, men det er aldrig lykkes, hun har derfor været til en del tjek på hospitalet og fik at vide i går at grunden til hun ikke er blevet gravid er fordi hun har lukket æggeledere, og at hun derfor ikke kan blive gravid. 

Hun har dog været gravid 2 gange før men i en meget ung alder (15) hvor hun den ene gang tabte barnet og den anden gang blev presset til abort af kommunen grundet hendes alder. 

hun er rigtig ked af det, og vil så gerne støtte hende og vejlede hende så godt jeg kan og håber lidt på nogle herinde har en solskins historie de gerne vil dele, trods lukket æggeledere ?? 

Hej.

selcom din søsters æggeleder(e) er lukkede, kan hun jo godt blive gravid ved hjælp af behandling. Eller er det en naturlig graviditet, du mener?

Anmeld Citér

26. januar 2017

Musen85

Anonym skriver:

hej piger. 

Heldigvis kan man stadig blive gravid trods lukkede æggeledere, men dog er det stadig en hård kamel at sluge at få den besked.  jeg har desværre heller ikke nogen æggeledere der fungerer mere, så vi har valgt fertilitets behandling og vi starter op i morgen  og for mig skulle jeg bare lige have tid til at komme mig over beskeden at en naturlig opnået graviditet var udelukket og så kunne vi gå videre i systemet og få hjælp.. Og nu er det blevet lidt en lettelse for os, at vi er gået denne vej  

Anmeld Citér

27. januar 2017

Anonym

Jeg blev skyllet pga tilstoppede æggeledere her i januar og jeg blev gravid i samme cyklus, så jeg vil anbefale sådan en skylning 

Anmeld Citér

30. januar 2017

Anonym trådstarter

anjo01 skriver:

Hej.

selcom din søsters æggeleder(e) er lukkede, kan hun jo godt blive gravid ved hjælp af behandling. Eller er det en naturlig graviditet, du mener?

Hun har fået at vide af lægen at grundet hendes lukkede æggeledere, kan hun ikke blive gravid . Noget med de er fuldstændig lukket, og hvis hun skulle have bare en lille chance så skulle de have været lidt åbne eller noget i den stil, men de er helt lukket

Anmeld Citér

30. januar 2017

modesty

Anonym skriver:

Hun har fået at vide af lægen at grundet hendes lukkede æggeledere, kan hun ikke blive gravid . Noget med de er fuldstændig lukket, og hvis hun skulle have bare en lille chance så skulle de have været lidt åbne eller noget i den stil, men de er helt lukket

Enten har din søster ikke forstået lægens besked eller også har lægen formuleret sig meget dårligt. 

Din søster kan sagtens blive gravid via IVF (som man i "gamle dage" kaldte reagensglasbehandling).

Staten betaler for størstedelen af behandlingen - der er en smule egenbetaling på medicin, men det er ikke meget.

Din søster skal bede om en henvisning til det nærmeste hospital/sygehus som tilbyder fertilitetsbehandling.

Anmeld Citér

31. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg blev skyllet pga tilstoppede æggeledere her i januar og jeg blev gravid i samme cyklus, så jeg vil anbefale sådan en skylning 

Skyllet?
Kan du forklare nærmere?

Jeg skal have fortaget en passage behandling, de er bange for mine æggeledere er lukkede..

Vi prøver at få barn/børn på 4 år.
Og har først nu fået trumfet det igennem hos lægen

Anmeld Citér

4. februar 2017

Anonym

Det er en gennemskyldning så går jeg ud fra (altså passage behandling)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.