Store ord fra en lille mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2017

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Selvfølgelig er det noget andet når det er børnenes far, men jeg tror det har været rigtig svært for dit barn at få sagt de ord og der ligger rigtig mange tanker bag. Men jeg kan jo også læse at du tager ordene til dig og tager det seriøst og godt ved at der må ske noget andet. 

Ønsker jer alt det bedste❤

Tak skal du have

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2017

Muhmi

Jeg synes det er rigtig flot at din lille mand kan sætte så flotte ord på hvordan han føler omkring jer som forældre - det viser mig, trods alt, at I rent faktisk er en åben familie der snakker om jeres følelser med hinanden. Hvilket jo er super positivt
Alle familier har oppe og nedture, men når det kommer til det punkt hvor ens børn mest føler det er nedture, så er det klart at der skal vurderes om det så er det hele værd? Det virker på mig, som om din mand og du allerede har haft dette emne oppe at vende, måske endda flere gange. Så derfor er det jo heller et tabu at I skulle gå fra hinanden, da I begge nok inderst inde ved hvor I står i forhold til at skulle få det til at fungere. Jeg synes det er rigtig sundt hvis I kan skilles som super gode venner og forældre, der tager hensyn til jeres børn. Kommunikation er så vigtig når man har børn sammen og hvis man inderst inde, godt ved, hvilken vej det vil gå, så er det, i min optik, rigtig flot hvis man kan tage det valg, at blive enlig, før man ødelægger et evt. super godt forhold til hinanden som single forældre.

Hatten af for dig/jer og jeg håber alt vil gå super nemt og at I fælles finder frem til den bedste beslutning for jeres familie.

Anmeld Citér

24. januar 2017

tarkoflen

Puha det var noget af en udmelding. Hvad siger din mand til det? 

Jeg tror jeg ville overveje en ordentlig omgang parterapi og se om vi kunne løse vores problemer før jeg ville gå fra faren til mine børn. Men det er klart at hans udmelding skal tages seriøst og der skal nok også følges op på den i form af endnu en åben snak evt med både mor og far. Han har jo umiddelbart brug for at få snakket om der, siden han siger som han gør. 

Kram til jer

Anmeld Citér

24. januar 2017

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Igår kom vi tilfældigvis ind på snakken om skilsmisse. Min søster er blevet skilt for nyligt og jeg fik sagt til ungerne at hun havde lejlighed. Min ældste spørger hvorfor og jeg svare at det er fordi moster og onkel ikke er kærester mere. Hvorfor spørger han... jeg svare at nogen gange så kan voksne bare ikke finde ud af at være kærester. Der blev stille... hvorefter min dreng siger: Det er lig'som med dig og far. I kan heller ikke finde ud af det. (Det kunne jeg kun give ham ret i)... han siger så efterfølgende han ville ønske vi ikke boede sammen. Han siger: Jeg synes det er meget mere roligt når vi er alene med dig eller far. Begge unger siger de vil bo her med mig. Og så besøge far og måske bo der lidt og så hjem igen. Jeg må indrømme jeg sad helt paf. Det er sgu store ord fra en lille mand på 6 år+ Hold da op. Har I nogensinde oplevet noget lignende? At jeres barn/børn sagde sådan om jeres forhold til manden/kæresten? 

Noget af en kamel at sluge.

Noget i den stil sagde min på 5. Jeg flyttede 2 mdr senere med børnene. Men er helt klart fortaler for at man gør alt hvad man kan før man smider håndklædet i ringen. Specielt når der er børn.

Anmeld Citér

24. januar 2017

helle85

Anonym skriver:

Igår kom vi tilfældigvis ind på snakken om skilsmisse. Min søster er blevet skilt for nyligt og jeg fik sagt til ungerne at hun havde lejlighed. Min ældste spørger hvorfor og jeg svare at det er fordi moster og onkel ikke er kærester mere. Hvorfor spørger han... jeg svare at nogen gange så kan voksne bare ikke finde ud af at være kærester. Der blev stille... hvorefter min dreng siger: Det er lig'som med dig og far. I kan heller ikke finde ud af det. (Det kunne jeg kun give ham ret i)... han siger så efterfølgende han ville ønske vi ikke boede sammen. Han siger: Jeg synes det er meget mere roligt når vi er alene med dig eller far. Begge unger siger de vil bo her med mig. Og så besøge far og måske bo der lidt og så hjem igen. Jeg må indrømme jeg sad helt paf. Det er sgu store ord fra en lille mand på 6 år+ Hold da op. Har I nogensinde oplevet noget lignende? At jeres barn/børn sagde sådan om jeres forhold til manden/kæresten? 

Hvis i ikke skændes så meget så tror jeg ikke du skal tage det så tungt.

Mine børn har en overgang da de var mindre også sagt at de synes mig og min mand (børnenes far) ikke skulle bo sammen, deres begrundelse var bare at så kunne  de besøge os begge 2, tror det er fordi at der er så mange skilsmisse familier.

Nu er min datter på 9 begyndt at spørge indtil igen, hvorfor vi bor sammen, hvor jeg har forklaret at det gør vi fordi vi elsker hinanden, hvor hun siger at det er godt vi bor sammen 

Det skal så lige siges at mig og min mand ikke skændes, nå vi er uenige diskutere vi tingene lidt også er det det.

Anmeld Citér

24. januar 2017

B&J

Anonym skriver:

Ja børn er kloge og siger nogle gode og kloge ord.

for kort tid tiden sagde min søn mor hvorfor har du aldrig cykel hjelm på?

mig: fordi mor er dum fordi hun ikke gør det.

daniel: ja du er dum tror du selv jeg vil have du skal dø hvis du venlter. Nå mor tag den så på .

du kan tro jeg kiggede på ham og drengen har ret siden da har jeg brugt cykel hjelm og han er også 6år 

Anmeld Citér

24. januar 2017

L-Mortil3

Min mand og jeg pjatter en del og siger en del sarkastisk til hinanden, lidt grov humor mm - sådan har vi altid været . En dag spurgte den store dreng om vi ikke kunne lide hinanden og om vi skulle bo hver for sig.

der fik vi en rigtig god snak, han troede dog f.eks at hvis han havde fået skæld ud for noget, så elskede jeg ham ikke.

Så vi fik snakket meget om at mor og far altid elskede dem lige meget hvad, og bare fordi man er blevet sur, så elsker man stadig !! Og så fik jeg selvfølgelig fortalt at mor og far bare driller hinanden, men selvfølgelig elsker hinanden og ikke flytter nogen steder.

Jeg ville se på jeres forhold - er det så skidt som sønnen observerer?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.